AEP: 6751 de români din diaspora au depus cereri pentru a vota la secţie şi 4562 pentru vot prin corespondență

 

Termenul-limită de înregistrare ca alegător prin corespondenţă la alegerile pentru Preşedintele României este data de 10 octombrie 2024, iar la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor este data de 17 octombrie 2024.

Autoritatea Electorală Permanentă anunţă că alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării care doresc să voteze la alegerile prezidenţiale sau parlamentare din acest an prin corespondenţă se pot înregistra online pe portalul web www.votstrainatate.ro.

”Site-ul www.votstrainatate.ro cuprinde secţiunile: Alegerea Preşedintelui României şi Alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, în cadrul cărora există două categorii: Alegător în străinătate la o secţie de votare şi Alegător în străinătate prin corespondenţă”, precizează AEP.

Autoritatea Electorală Permanentă anunţă că ”pentru alegerea Preşedintelui României din acest an, până la data de 26 septembrie a.c., 6751 de alegători au depus cereri pentru a vota la secţie şi 4562 de alegători s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă”. De asemenea, până la aceeaşi data, pentru alegerea Senatului şi Camerei Deputaţilor, 6067 de cetăţeni au depus cereri pentru a vota la secţie şi 4278 de cetăţeni s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă”, arată instituţia.

Alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate care doresc să îşi exercite dreptul de vot PRIN CORESPONDENŢĂ, trebuie să se înregistreze cu această opţiune, PENTRU FIECARE TIP DE SCRUTIN.

Termenul-limită pentru înregistrare

AEP precizează că termenul-limită de înregistrare ca alegător prin corespondenţă la alegerile pentru Preşedintele României este data de 10 octombrie 2024, iar la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor este data de 17 octombrie 2024.

”În acest sens, alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate trebuie să completeze un formular online, în care să menţioneze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă, adresa de e-mail, precum şi opţiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine”, arată AEP.

Lista documentelor care atestă reşedinţa în străinătate, stabilită prin ordin al ministrului afacerilor externe, poate fi consultată pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente sau al Ministerului Afacerilor Externe, fiind accesibilă la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2024/pdf_2024/anexa_consolidata_la_omae_373-2024_cu_omae_507-2024.pdf După finalizarea procedurii de înregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de verificare care conţine un link valabil pentru 24 de ore, ce trebuie să fie accesat pentru confirmarea cererii, în caz contrar nerealizându-se validarea înregistrării.

Soluţionarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul prin corespondenţă se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare.

VIDEO Starea de alertă bate la ușă, pregătiri pentru Codul ROȘU: Apele Române: ‘Vârful viiturii, în perioada 2-3 octombrie’

SUA, prima reacție după ce Putin a ‘fluturat’ armele nucleare sub nasul Occidentului: ‘Este complet iresponsabil’