Aceasta este cea mai mare valoare din istoria statisticilor comerciale naționale.
Vârful anterior a fost în februarie 2020 (2,672 milioane de tone) din cauza unui exces anormal de GNL pe piață și a unui colaps brusc al prețurilor mondiale pe fondul pandemiei.
Creșterea importurilor a fost facilitată de trecerea vârfului cald de vară în regiune.
În mai și iunie 2024, a fost observată o creștere semnificativă a normei climatice.
În iulie 2024 (și mai departe în august), temperatura aerului din țară s-a apropiat de normal, dar este încă ridicată și necesită multă energie pentru răcire.
Astfel, în iulie 2024, India a devenit și cel mai activ cumpărător de GNL din lume pe fondul unei activități mai moderate din Coreea de Sud (+17%), Japonia (+10%), Taiwan (+6%), China (+4%).
În același timp, Europa a redus importurile de GNL cu 1/4.
Prețul mediu de import a fost în iulie 2024 la nivelul de 411 dolari SUA/1000 m3 după 423 dolari SUA/1000 m3 în iunie 2024.
Indicele regional JKM Platts (Japan Korea Marker, reflectă valoarea de piață spot a mărfurilor livrate către Japonia, Coreea de Sud, China și Taiwan) în iulie a fost ajustată la 434 dolari SUA/1000 m3 de la 450 dolari SUA/1000 m3 în iunie.
• Qatar a devenit din nou cel mai mare furnizor de GNL în India (41% din totalul livrărilor) în iulie 2024, crescând transporturile cu 1/3 până la 1,128 milioane de tone;
• SUA au furnizat 20% din provizii (560.000 tone), crescând exporturile de aproape 2 ori;
• nu au existat livrări directe de GNL din Rusia către India în iulie;
• nu existau nici provizii din Camerun.
Gazul este furnizat din Camerun către India ca parte a unei scheme de swap din portofoliul Gazprom Marketing & Trading (după confiscarea de către Germania, compania și-a schimbat numele în SEFE), în timp ce gazul din proiectul Yamal LNG este trimis către alte destinații.
După schimbarea proprietății, furnizorul a suferit multiple întreruperi în livrările în țară – vorbim de zeci de mărfuri anulate.
GAIL (India) Ltd. a intentat un proces împotriva comerciantului SEFE Marketing & Trading Singapore Pte Ltd. Curții de Arbitraj Internațional din Londra.
În primele 7 luni ale anului 2024, India a crescut importurile de GNL cu 34%, până la 16,541 milioane de tone.
Pe termen lung, așteptările pentru o creștere a pieței globale de GNL sunt asociate cu India, China și țările din Asia de Sud-Est.
Agenția Internațională pentru Energie (IEA) se așteaptă ca India să crească importurile de GNL cu 17% în 2024.
Astăzi, în țară există 7 terminale de recepție GNL cu o capacitate totală de 65 miliarde m3 (50 milioane tone) pe an.
Cel de-al optulea terminal GNL cu o capacitate de 7 miliarde m3 este de așteptat să fie lansat înainte de sfârșitul anului 2024.