Profitul net al Norofert, producător de inputuri organice pentru agricultură, a scăzut cu 40% în primul semestru, la 1,85 milioane lei. Compania va construi o fabrică în Brazilia

Norofert, producător de inputuri organice pentru agricultură şi furnizor de biotehnologie pentru agricultura din România, a realizat în primul semestru o cifră de afaceri de 21,04 milioane lei, în creştere de 4,27%, în timp ce profitul net a scăzut cu peste 40%, la 1,85 milioane lei, arată raportul transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

”Norofert, principalul producător de inputuri organice pentru agricultură şi furnizor de biotehnologie pentru agricultura din România, listat la Bursa de Valori Bucureşti pe piaţa AeRO (simbol BVB: NRF), încheie primul semestru al anului 2024 cu o cifră de afaceri de 21,04 milioane lei, înregistrând o creştere de 4,27% faţă de aceeaşi perioadă din 2023. Această evoluţie reflectă capacitatea companiei de a naviga printr-un mediu dificil, în care sectorul agricol s-a confruntat cu multiple provocări, inclusiv lipsa de lichiditate şi deciziile prudente ale fermierilor de a nu investi în culturi noi”, anunţă compania.

De asemenea, compania vrea să aloce 3 milioane de lei anual, până în 2027, în cercetare şi dezvoltare.

În ceea ce priveşte extinderea internaţională, compania vrea să îşi consolideze prezenţa pe pieţele din SUA şi Brazilia, obiectivul fiind ca în 3 ani ponderea pieţelor externe în cifra de afaceri a grupului Norofert să fie de 40%.

Un alt obiectiv strategic este dezvoltarea şi lansarea a cel puţin trei soluţii noi biotehnologice patentate în următorii 3 ani, prin laboratorul de cercetare propriu şi prin colaborări cu biotehnologi din cadrul USAMV – Facultatea de Biotehnologie.

Datoriile totale au înregistrat o scădere de aproape 4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 62,4 milioane de lei, ca urmare a rambursării anticipate a unor facilităţi de credite.

”Deşi provocările au fost semnificative, profitul net înregistrat în primul semestru al anului 2024 s-a situat la 1,85 milioane lei, în scădere faţă de aceeaşi perioadă din 2023, dar peste nivelul bugetat. În plus, Norofert a încheiat semestrul cu o poziţie de numerar de 1,09 milioane lei, o creştere faţă de anul precedent, ceea ce indică îmbunătăţirea lichidităţii şi capacitatea companiei de a sprijini viitoarele oportunităţi de dezvoltare”, se menţionează în raport.

Creanţele au scăzut cu aproximativ 26%, până la 38,8 milioane de lei, compania menţinând un grad de încasare ridicat (de peste 96%), în condiţiile în care, afacerile din agricultură trec printr-un an foarte dificil.

Veniturile din exploatare ale grupului au atins suma de 25,1 milioane de lei, în scădere cu aproximativ 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Activitatea de farming a avut o performanţă mai slabă în prima jumătate a anului, iar veniturile din această activitate se aşteaptă să crească în semestrul doi, pe măsură ce recoltele încep să fie procesate.

Cheltuielile de exploatare au crescut cu aproape 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, la aproximativ 21 de milioane de lei, influenţate în principal de creşterea cheltuielilor cu materialele ca urmare a costurilor înregistrate cu inputurile pentru înfiinţarea culturilor.

„Rămânem ferm angajaţi în investiţii strategice pentru dezvoltarea şi pentru consolidarea profitabilităţii pe termen lung. De la listarea la bursă, am investit peste 17 milioane de euro în capacităţi proprii de cercetare şi producţie în aria inputurilor şi în zona de farming agricol, precum şi în extinderea pe pieţele internaţionale. În prima partea a anului am finalizat linia de producţie din SUA şi am semnat un contract de distribuţie pentru regiunile Dakota de Sud, Dakota de Nord şi Minnesota. Recent, am anunţat intrarea pe piaţa din Brazilia. Strategia Norofert rămâne axată pe doi piloni strategici: dezvoltarea de soluţii adaptabile prin inovaţie continuă şi extinderea internaţională”,spune Vlad Popescu, preşedintele Consiliului de Administraţie, Norofert.

Compania îşi propune ca în următorii trei ani să lanseze cel puţin trei noi soluţii biotehnologice, să acceseze trei noi pieţe şi să contribuie la agricultura durabilă la nivel global. Are un portofoliu de peste 65 de produse destinate atât agriculturii ecologice, cât şi celei convenţionale.

Soldul activelor imobilizate ale grupului a crescut cu aproape 26%, până la 27,6 milioane de lei, în principal ca urmare a investiţiilor realizate în sistemul de irigaţii şi laboratorul de cercetare. Aceste active sunt esenţiale pentru strategia companiei de dezvoltare, pentru a putea produce o gamă cât mai largă de produse.

În plus, Norofert a inaugurat o linie de producţie în Watertown, Dakota de Sud, SUA, în mai 2024, care are o capacitate de 8.000 litri pe zi. Această facilitate permite companiei să producă inputuri specializate pentru sănătatea solului şi nutriţia foliară, utilizând bacteriile produse în laboratorul din Filipeştii de Pădure. Investiţia de 250.000 euro folosită pentru asamblarea liniei de producţie de inputuri s-a derulat prin intermediul companiei Norofert AG, companie înfiinţată în parteneriat cu Gary Lamb, antreprenor cu o experienţă de peste 30 de ani în agribusiness-ul din Midwest, SUA. De asemenea, compania a încheiat un contract de distribuţie a produselor cu unul dintre cei mai importanţi distribuitori din Watertown, acoperind regiunile Dakota de Sud, Dakota de Nord şi Minnesota.

Compania se extinde în Brazilia

Compania a anunţat recent că îşi extinde operaţiunile pe piaţa din Brazilia, unde vrea să demareze construcţia unei fabrici în parteneriat cu Grupul Engenutri.

”Consolidarea pe pieţele din SUA şi Brazilia, obiectivul fiind ca în 3 ani ponderea pieţelor externe în cifra de afaceri a grupului Norofert să fie de 40%. Primul pas în această direcţie este replicarea modelului de succes deja validat în SUA în noi pieţe. În acest sens, am anunţat începutul construcţiei unei fabrici în Brazilia, care va avea o capacitate de 15.000 litri pe zi, continuând, astfel, să implementăm modelul demonstrat în SUA. Pentru următorii doi ani, prioritatea o reprezintă consolidarea businessului în cele două pieţe externe în care suntem prezenţi. Suntem foarte bucuroşi să vedem rezultate excelente ale loturilor demonstrative şi răspunsuri pozitive din partea fermierilor care au cumpărat şi testat produsele Norofert Ag LLC. Aceşti paşi ne dau încredere că vom avea un sezon următor cu vânzări bune pentru filiala din SUA. De asemenea, am anunţat că începem construirea unei fabrici în Brazilia, care va avea o capacitate de 15.000 litri pe zi, replicând modelul tehnic deja implementat în SUA”, se mai arată în raport.

Brazilia oferă o oportunitate semnificativă pentru extinderea companiei, având în vedere suprafaţa vastă de peste 96 de milioane de hectare de teren arabil şi creşterea continuă a pieţei produselor speciale pentru nutriţia plantelor şi microorganisme.

”Credem că disiparea riscului din punct de vedere geografic reprezintă un pas enorm pe care îl facem pentru a securiza business-ul, iar prezenţa pe aceste două pieţe va micşora din riscurile aferente schimbărilor climatice prin care zona noastră de Europa trece. Asocierea dintre Norofert SA si Grupul Engenutri Brasil în noua companie, Norofert do Brasil LTDA vine în urma unui proces de peste un an în care am analizat oportunităţile şi potenţialul pieţei din Brazilia, considerând că tehnologia Norofert poate să pătrundă cu succes pe piaţă, iar sinergiile dintre cele două companii vor face din acest demers unul de succes”, subliniază compania.

Grupul Engenutri are o experienţă de peste 25 de ani în agribusinessul brazilian, iar echipele tehnice şi de vânzări pe care Engenutri le are sunt familiarizate deja cu produsele pe care Norofert le va fabrica şi comercializa începând cu jumătatea anului 2025. Grupul Engenutri are o cifră de afaceri anuală de peste 30 milioane dolari din comercializarea produselor speciale pe bază de bacterii şi ingrediente organo-minerale.

Norofert este liderul cercetării pentru agricultura regenerativă şi unul dintre cei mai mari producători de inputuri din România, fondat în anul 2000 de către familia Popescu.

Cu un mix de linii de afaceri, Norofert a dezvoltat în ultimii ani capacităţi proprii de producţie atât în aria inputurilor, cât şi de farming agricol, linii care vor cunoaşte dezvoltare în următorii ani. Cu 65 produse în portofoliu, compania se adresează atât fermierilor din agricultura convenţională, cât şi din cea ecologică, cu o nişă nouă a produselor convenţionale lichide, cu cerere tot mai mare.

Din 2020 compania este listată la Bursa de Valori Bucureşti pe piaţa AeRO şi din octombrie 2021 acţiunile Norofert sunt incluse în indicele BETAeRO. De-a lungul celor 4 ani de activitate în piaţa de capital, Norofert a atras 14 milioane de lei prin majorări de capital şi 11,5 milioane de lei printr-un plasament privat de obligaţiuni corporative. Obligaţiunile corporative ale companiei sunt tranzacţionate în piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul NRF25 începând cu 5 iunie 2020.

 

 

Trei morţi şi 14 răniţi într-un atac rusesc la Izmail, în apropierea graniţei cu România

Fotbal: Israelul sancţionat de FIFA? Verdictul va fi dat la 3 octombrie