- În ciuda imaginii proiectate la nivel politic, județul Bihor, condus până recent de Ilie Bolojan, rămâne slab dezvoltat economic, nereușind să ofere suficienți potențiali clienți pentru cursele de pe Aeroportul Oradea. La realitatea veniturilor mici și a mediului economic precar se adaugă și concurența din partea unor aeroporturi vecine, cum sunt cele de la Cluj-Napoca și Debrecen.
Pe parcursul iernii, tot mai mulți pasageri s-au plâns că zborurile spre Milano au fost anulate cu puțin timp înainte de data programată, fără explicații clare și fără alternative oferite. Mai mult, utilizatorii platformei de rezervări HiSky au constatat că, începând cu luna mai, nu mai pot achiziționa bilete pentru această rută, ceea ce a stârnit confuzie și frustrare.
Conform legislației europene, companiile aeriene pot anula curse cu cel puțin 14 zile înainte fără a plăti compensații, iar această practică a fost invocată de călători ca motiv pentru frecvența anulărilor.
Managerul Aeroportului Oradea, Răzvan Horga, a confirmat pentru Bihoreanul că HiSky a informat instituția în urmă cu o săptămână despre suspendarea zborurilor spre Milano.
„Joia trecută, pe 19 martie, HiSky ne-a trimis un e-mail operațional prin care ne anunță că suspendă zborurile spre Milano până la sfârșitul sezonului de vară, începând cu data de 3 mai”, a declarat Horga, fără a preciza de ce aeroportul nu a transmis o informare oficială către public.
Nu este clar, deocamdată, dacă ruta Oradea – Milano va fi reluată în sezonul de iarnă.
Directorul interimar al Air Oradea, Mihaela Nastea, a explicat că decizia companiei de a renunța la zborurile spre Milano a fost determinată de gradul redus de ocupare a aeronavelor în sezonul rece.
„HiSky nu va mai opera ruta de Milano (Bergamo) din cauza încărcării reduse a curselor din această iarnă”, a spus Nastea.
Aceasta a precizat că zborurile spre Milano nu făceau parte din contractul de servicii semnat între Air Oradea – societate deținută de Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor – și compania HiSky. Prin urmare, suspendarea acestei rute nu încalcă obligațiile contractuale.
Pe de altă parte, HiSky reia, începând cu această săptămână, operarea a trei curse săptămânale între Oradea și Londra (Stansted), revenind astfel la frecvența prevăzută în contractul cu Air Oradea.
Zborurile fuseseră lansate în 15 octombrie 2024, dar din ianuarie 2025 frecvența a fost redusă la două curse săptămânale – joia și duminica – printr-un act adițional semnat cu acordul autorităților locale.
Odată cu revenirea la schema contractuală, începând cu finalul lunii martie, HiSky va adăuga o a treia cursă săptămânală, în ziua de marți.