Imagini spectaculoase de la testele de rezistenţă la viaductul din Băile Felix de pe Inelul Metropolitan/ Patru camioane, fiecare de câte 38 de tone, staţionate sau în dinamică, de-a lungul viaductului FOTO

Consiliul Judeţean Bihor a informat că miercuri, 15 ianuarie, au început testele de rezistenţă la viaductul construit peste DN 76 la ieşirea din Băile Felix, de pe Lotul 1 al Inelului Metropolitan. Practic, de-a lungul viaductului au fost montaţi senzori pentru a testa stabilitatea structurii în condiţii de trafic. În prima etapă, testul a constat în staţionarea a patru camioane, în mai multe locuri, fiecare camion având o greutate de 38 de tone. Ulterior, a urmat un test dinamic în care camioanele au rulat cu viteze de 30 şi 50 km/h.

Potrivit Consiliului Judeţean Bihor, testele de rezistenţă a viaductului sunt obligatorii înainte de a începe recepţia lucrărilor.

Traficul pe Lotul 1 între Nojorid şi Băile Felix (Cordău) a fost deschis circulaţiei în noiembrie 2024, cu opt luni înainte de termen. Chiar dacă face parte din primul lot, circulaţia pe viaduct va fi deschisă odată cu finalizarea lucrărilor la Lotul 2 al Inelului Metropolitan dintre Băile Felix şi Oşorhei.

Lucrările la Lotul 1 sunt executate de asocierea formată din firmele S.C. ASFAMIXT S.R.L (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. şi S.C. DACIA FABER S.R.L., valoarea contractului fiind de 104.339.114,6 lei, cu TVA.

Lucrările la Lotul 2 al Inelului Metropolitan, cu o lungime de opt kilometri, urmează a fi terminate în primăvara acestui an. Stadiul lucrărilor a ajuns la 67%. Lotul 2 cuprinde traseul care începe de la viaductul din Băile Felix, ocoleşte localităţile Băile 1 Mai şi Cheriu, şi se conectează cu centura Oşorhei. Proiectul este executat de firma PORR Construct, iar valoarea contractului este de 97.209.165,59 lei cu TVA.

Viaductul de la Băile Felix (Lot 1), alături de cel de la Betfia (Lot 2), sunt cele mai spectaculoase, dar şi cele mai complexe porţiuni ale Inelului Metropolitan, un proiect important de fluidizare a traficului şi de dezvoltare economică pentru zona metropolitană.

Inelul rutier metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri şi va fi prevăzut cu o bandă pe fiecare sens de circulaţie.

Finanţarea este asigurată din bugetul de stat, prin Programul „Anghel Saligny”, din sumele alocate prin acest program către Consiliul Judeţean Bihor şi Primăria Oradea.

Pentru realizarea acestei investiţii, Consiliul Judeţean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea şi Primăriile comunelor Oşorhei, Sânmartin şi Nojorid, mai informează CJ Bihor.

 

UPDATE- Rusia a planificat ”acte de teroare” în transportul aerian în întreaga lume, afimă Tusk într-o conferinţă de presă comună cu Zelenski. El anunţă ”progrese” în cazul Masacrului polonezilor din Volînia, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial

VIDEO Accident înfiorător pe A1: Șapte autoturisme au fost implicate – Mai multe autospeciale intervin la fața locului. Traficul este paralizat