CNIR: Peste 3.000 de metri liniari de foraje geotehnice s-au realizat pe Autostrada A13 Braşov – Bacău

Echipa CNIR a monitorizat lucrările din zona oraşului Târgu Secuiesc, judeţul Covasna, remarcând faptul că pentru realizarea studiului geotehnic sunt mobilizate cinci utilaje de foraj. Potrivit CNIR, toate cele cinci echipamente sunt localizate, în prezent, în judeţul Covasna.

Lungimea estimată a traseului care se desfăşoară în judeţele Braşov, Covasna şi Bacău este de 162,5 kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculată de la momentul începerii activităţii, septembrie 2024.

Contractul are o valoare de 81 milioane lei (fără TVA), iar prestatorul, Consitrans SRL, trebuie să predea documentele următoare: studiul şi proiectul geotehnic, studiul topografic, studiul arheologic, documentaţia de mediu (acord de mediu), studiul final de fezabilitate.

„În ceea ce priveşte traseul Autostrăzii A 13 în zona localităţii Hărman, judeţul Braşov, o autoritate naţională a ridicat problema reevaluării şi reproiectării traseului pentru respectiva zonă. Conducerea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere este în legătură cu autorităţile implicate, iar după primirea tuturor informaţiilor şi clarificarea situaţiei, în colaborare cu autorităţile locale, va fi în măsură să prezinte propunerile privind corecţiile de traseu în zona menţionată”, precizează CNIR.

Sectorul Braşov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostradă Sibiu-Făgăraş-Braşov printr-un nod de mare viteză în zona localităţii Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei – A 7.

Proiectul face parte din coridorul de conectivitate „Carpatia” şi este inclus în Planul Investiţional al României 2021-2030.

Cristian Oancea: Gripa generează simptome mai grave și dăunează mai mult plămânilor decât alte virusuri, inclusiv SARS-CoV-2

Dacia va lansa mai multe modele electrice în viitor, începând cu următorul Sandero în 2027