În ultimele luni, gigantul de streaming a adăugat conţinut sportiv de mare profil pe platforma sa, încercând să atragă un public mai tânăr şi să capitalizeze pe piaţa publicităţii, după o campanie agresivă de combatere a partajării parolelor.
Succesul transmisiunilor sportive
Peste 60 de milioane de gospodării din întreaga lume au urmărit meciul Tyson-Paul din noiembrie, iar jocurile NFL de Crăciun au atras, în medie, 26,5 milioane de telespectatori în SUA.
Evenimentele sportive live oferă stabilitate pentru veniturile din publicitate şi fidelizează abonaţii existenţi, a declarat analistul eMarketer Ross Benes.
Reclamele difuzate în timpul evenimentelor sportive, precum jocurile NFL, sunt extrem de profitabile, contribuind la dezvoltarea opţiunii Netflix cu publicitate.
Creştere în contextul unei concurenţe dure
Pe lângă sport, creşterea numărului de abonaţi a fost susţinută şi de lansarea sezonului al doilea al serialului sud-coreean ”Squid Game,” care a stabilit un record de 68 de milioane de vizualizări în prima săptămână.
Deşi cei 9,2 milioane de abonaţi noi din trimestrul patru reprezintă o îmbunătăţire semnificativă faţă de cei 5,1 milioane din trimestrul al treilea, cifra este mai mică decât creşterea de 13,1 milioane raportată în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor LSEG.
Acest trimestru va fi ultima ocazie când Netflix va raporta creşterea numărului de abonaţi, compania intenţionând să se concentreze pe alte date, precum veniturile şi profitul.
Viitorul, axat pe publicitate
Abonamentele susţinute de reclame sunt considerate principalul motor de creştere pentru viitor. Veniturile din publicitate sunt estimate la 528,9 milioane de dolari în trimestrul patru, iar veniturile totale sunt aşteptate să crească cu 14,5%, ajungând la 10,11 miliarde de dolari.
Netflix ar putea majora preţul abonamentului standard, care în prezent costă 15,49 dolari pe lună în SUA, pentru a încuraja trecerea la planul cu reclame, care generează venituri mai mari pe utilizator.
Conţinut puternic pentru 2025
Cu o creştere de 83% a acţiunilor în 2024, Netflix se pregăteşte să îşi consolideze succesul cu un portofoliu puternic de conţinut pentru 2025. Printre atracţii se numără ultimul sezon din ”Stranger Things,” al doilea sezon al spin-off-ului ”Wednesday” şi episoade de wrestling din WWE Monday Night „Raw.”
De asemenea, Netflix a achiziţionat drepturile pentru transmisiunile Cupei Mondiale Feminine FIFA din 2027 şi 2031, întărind poziţia sa în faţa competitorilor din războiul platformelor de streaming.
”Netflix intră în 2025 cu cel mai puternic program de conţinut de până acum,” a declarat analistul Jeff Wlodarczak, de la Pivotal Research.