Haas a numit o altă femeie, Carine Cridelich, ca noul şef al strategiei de curse şi ea va părăsi echipa Red Bull pentru a-şi începe activitatea la echipa americană de la 1 martie, conform Agerpres.
Inginerul de curse are un rol cheie, fiind persoana care lucrează cel mai îndeaproape cu piloţii în ceea ce priveşte performanţa, configurarea şi funcţionarea monoposturilor lor. Vocea sa este cea care se aude vorbind cu piloţii la transmisiile televizate ale curselor.
Muller va colabora cu pilotul francez Esteban Ocon, iar celălalt inginer de curse, Ronan O’Hare, va lucra cu britanicul Oliver Bearman, un debutant în Formula 1.
Directorul echipei Haas, Ayao Komatsu, a spus că diversitatea creşte în F1, dar a adăugat: ”Nu este ca şi cum am ales-o pe Laura pentru că este femeie. Pur şi simplu nu ne pasă de naţionalitate, sex, astea nu contează. Ceea ce contează este munca, cum te încadrezi în echipă, cum poţi maximiza performanţa, iar Ronan şi Laura cred că se întâmplă să fie cea mai bună alegere.”
Komatsu, care a devenit director de echipă înainte de sezonul 2024, a spus că a vrut să schimbe echipa de operaţiuni de curse încă de la începutul anului trecut, după ce a descoperit slăbiciuni.
Schimbările de la Haas includ numirea unui nou inginer şef de curse şi a unui director sportiv, ambele poziţii fiind neocupate anul trecut la echipa cu buget redus.
Noul inginer şef de curse este Francesco Nenci, care a lucrat cel mai recent la programul Audi Dakar Rally şi are experienţă în Formula 1 cu Sauber şi Toyota. Mark Lowe, anterior manager al echipei de operaţiuni la Haas, va fi director sportiv.
Haas foloseşte tunelul de vânt Ferrari, are echipa de proiectare în Italia la Maranello şi cumpără practic toate piesele de la Ferrari permise în regulament pentru maşina sa, proiectând doar componentele aerodinamice şi şasiul. Sediul echipei se află în Kannapolis, Carolina de Nord, dar echipa de curse activează la o fabrică modestă din Banbury, Oxfordshire.
Haas a terminat pe locul al şaptelea în clasamentul constructorilor de anul trecut, înaintea unor echipe ca Racing Bulls, Williams şi Sauber.