Ministrul Educaţiei, Daniel David, a respins, marţi, posibilitatea oricărei majorări salariale în acest moment, fiind în vigoare Ordonanţa trenuleţ şi având în vedere situaţia economico-financiară. David a precizat că premierul Marcel Cuilacu le-a transmis sindicaliştilor că ştie ce promisiuni a făcut Educaţiei şi, pe măsură ce situaţia financiară se va îmbunătăţi, ştie că trebuie să onoreze aceste promisiuni.
Daniel David a fost întrebat, marţi, într-o conferinţă de presă, dacă cel puţin profesorii debutanţi ar putea avea creşteri salariale şi a afirmat: ”În acest moment, conform ordonanţei pe care o cunoaşteţi, nu. Ce se va întâmpla pe parcursul anului, vom vedea”.
Ministrul Educaţiei a precizat că premierul ştie ce promisiuni a făcut oamenilor din sistem.
”Premierul a declarat, în timpul întâlnirilor cu partenerii de dialog social, că este conştient de promisiunile făcute Educaţiei, iar, în condiţiile în care componentele economico-finanicare vor funcţiona mai bine pe parcursul anului, ştie că va trebui să le onoreze. Asta pot să spun în acest moment”, a adăugat ministrul Educaţiei.
Întrebat dacă banii au fost folosiţi corect pentru prima didactică sau au fost şi abateri, Daniel David a răspuns: ”Eu cred că legea a fost respectată, analizele continuă. Aşa cum am spus, ca un nou ministru în acest domeniu, pentru mine este important nu doar să cheltuim banii, ci să cheltuim banii eficient şi toate aceste programe vor fi analizate şi prin prisma eficienţei, nu doar prin prisma execuţiei bugetare”.
El s-a referint şi la acordarea de salarii in funcţie de anuite criterii de performanţă: ”Când vom discuta Legea salarizării unitare, va trebui să discutăm salariul de bază pentru cei din zona educaţiei şi cercetării. Discuţia, din punctul meu de vedere, trebuie să pornească de la ce dorim noi ca societate de la aceste domenii şi să pornim de la acele salarii de bază care să onoreze acele roluri sociale şi, în acelaşi timp, de nevoile pe care le avem, fiindcă în acest moment să ştiţi că avem probleme majore în zona educaţiei, mai ales în zona profesorilor de ştiinţe, mai ales prin prisma faptului că foarte mulţi absolvenţi de învăţământ superior nu mai aleg ca primă carieră în zona preuniversitară”.
Ministrul a adăugat: ”Indicatorii de performanţă despre care tot vorbim îi văd legaţi, mai degrabă, de diferenţierea veniturilor, nu a salariului de bază. Salariul de bază trebuie să fie legat, cum se întâmplă peste tot în sistemul public, de o serie de standarde minimale, iar peste salariul de bază, prin indicatori de performanţă, să îi putem susţine mai bine pe cei care efectiv sunt mai performanţi”.