Utilizatorii Revolut din România au realizat peste 1 miliard de tranzacţii cu Revolut, în 2024, în creştere cu 58% faţă de 2023. 9,7 miliarde de euro au cheltuit românii în 2024 pentru diverse produse şi servicii achitate cu cardurile Revolut fizice sau contactless.
”Revolut este unul dintre principalele instrumente de plată folosite de români atunci când fac achiziţii din magazinele online sau cu prezenţă fizică, mai bine de jumătate dintre tranzacţii – 519 de milioane – fiind plăţi către comercianţi. Revolut a înregistrat cu 54% mai multe plăţi cu cardul în 2024 faţă de 2023, românii utilizând cardul pentru a cumpăra bunuri în supermarket-uri sau pentru a plăti în restaurante, în farmacii sau pe platforme de achiziţii online. Suma totală a plăţilor cu cardul realizate la nivelul întregului an a crescut cu 57%, la 9,7 miliarde de euro. O evoluţie importantă a fost remarcată şi la nivelul utilizării Revolut pentru transferurile instant către alţi clienţi ai fintech-ului, numărul tranzacţiilor p2p înregistrând un progres cu 79% faţă de anul anterior, până la 138 milioane de tranzacţii”, anunţă compania.
Fintech-ul global raportează un nou record pe plan local: românii au depăşit pragul de 1 miliard de tranzacţii efectuate cu Revolut, mai mult cu 58% decât în 2023. Practic, un utilizator local a efectuat în medie 22 de tranzacţii pe lună cu cardurile şi aplicaţia Revolut.
Ponderea divertismentului în valoarea totală a tranzacţiilor a rămas la acelaşi nivel ca în 2023, 23%, fiind principala categorie de buget din punct de vedere valoare tranzacţii. Cheltuielile cu alte categorii de produse decât cele alimentare şi de uz imediat (îmbrăcăminte/încălţăminte, electronice şi electrocasnice) s-au menţinut pe a doua poziţie, cu 17%, iar bugetul pentru alimente şi produsele de larg consum şi-a păstrat a treia poziţie cu 15%. Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din valoarea totală a cumpărăturilor), pentru servicii de alimentaţie publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (6%), alte tipuri de servicii (8%), utilităţi (5%).
Din perspectiva sezonalităţii, datele Revolut arată că luna octombrie a fost cea care a înregistrat cel mai mare număr de plăţi către comercianţi (+4% faţă de luna anterioară), iar iulie a fost luna în care s-a înregistrat cea mai mare creştere a volumelor totale ale achiziţiilor (+8% faţă de luna anterioară). Decembrie s-a menţinut ca luna cu cea mai mare valoare absolută a volumului achiziţiilor (+4% faţă de luna noiembrie 2024 şi +20% faţă de decembrie 2023, creştere ajustată cu creşterea bazei de clienţi).
La nivelul bugetelor de cheltuieli, cea mai mare creştere a sumelor totale cheltuite pentru alimente şi produse de larg consum a fost remarcată în aprilie (+21% faţă de luna aprilie 2023), iar pentru segmentul retail în luna februarie, cu un avans de 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Utilizatorii Revolut au cheltuit mai mult în decembrie 2024 decât în decembrie 2023 pentru turism (+19%) şi cu 14% mai mult în restaurante în luna februarie 2024 vs. februarie 2023.
Pentru sănătate, românii au cheltuit mai mult în aprilie, cu 21%, pentru transport în mai (+14%), iar în decembrie au plătit mai mult cu 27% pentru servicii şi cu 33% pentru utilităţi.
Revolut este preferat ca modalitate de plată de categoria de vârstă 25-45 de ani, care a cheltuit cea mai mare sumă cu banca digitală, anul trecut, peste 3,2 miliarde de euro. Dar cea mai mare creştere a volumului total al cheltuielilor cu Revolut s-a înregistrat în rândul categoriei de vârstă 18-24 de ani (+94% faţă de 2023). Revolut a contribuit anul trecut şi la creşterea adopţiei mijloacelor de plată digitale în rândul generaţiilor mai mature, de peste 55 de ani, în rândul cărora volumele totale cheltuite au crescut cu 49% faţă de 2023.
Datele Revolut mai arată că bărbaţii sunt cei care cheltuiesc cele mai mari sume cu banca digitală, în principal pentru divertisment şi shopping, în timp ce femeile utilizează cardurile şi aplicaţia Revolut mai ales pentru shopping şi pentru cumpărăturile curente din supermarket-uri. Deşi bărbaţii au cheltuit de două ori mai mult cu Revolut decât femeile, în 2024, creşterea sumelor totale cheltuite a fost mai accentuată în cazul femeilor (+59%) decât în cazul bărbaţilor (+53%).
„Rata de utilizare a crescut semnificativ în toate categoriile de vârstă, am văzut o intensificare a utilizării în rândul publicului feminin, iar instrumentele de siguranţă a fondurilor introduse ne-au ajutat să construim o relaţie şi mai de încredere cu publicul din România”, a declarat Mariia Lukash, head of Growth Revolut CEE Region.
Revolut este o bancă europeană licenţiată şi o firmă de investiţii. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, oferind servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 50 de milioane de clienţi din întreaga lume folosesc produsele Revolut pentru a efectua mai mult de jumătate de miliard de tranzacţii pe lună.