Imagini în premieră din tunelul care străpunge Carpații: Se finalizează mai repede cea mai complexă autostradă a României

”Este momentul să iasă la rampă excelența sa, ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al brandului PORR România: tunelul de la Tigveni. Ne place că despre noi vorbesc lucrările construite, într-un limbaj mult mai convingător decât vorbele rostite. Ne flatează că aflați despre evoluția lor dinainte să ne mândrim noi cu ea prin postări în social media.

Probabil ați citit deja în presă că suntem la mai puțin de 100 m de străpungerea totală a dealului Momâia pe firul tunelului Daniela (sensul de mers Sibiu – Pitești). Ca o noutate, primăvara aceasta începem producția de elemente prefabricate necesare tunelului.

Acesta e primul nostru proiect cu propria stație de prefabricate, în care producem și predalele (31,200 m2), și antretoazele necesare în zona tablierelor metalice (și acestea o premieră în proiectele de autostradă executate în România) la suprastructura a două poduri.

La trecerea primelor 18 luni din cele 44 prevăzute în contract, progresul general al execuției lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești lot 4 a trecut bine de 60%. Avem motive serioase să fim încrezători că termenul din februarie 2027 va fi devansat: ritmul de până acum, seriozitatea PORR și tradiția de a livra proiecte remarcabile înainte de termenele contractuale.”, arată construtorul PORR.

content-image

Construcția Autostrăzii Sibiu-Pitești, cel mai ambițios proiect rutier al României, avansează pe două dintre cele mai dificile sectoare: Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni) și Secțiunea 2 (Boița-Cornetu). Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, lucrările sunt în plină desfășurare, iar progresele sunt semnificative.

”Pe Secțiunea 3, lucrările au fost demarate oficial, fiind vorba despre cel mai complex și tehnic tronson al autostrăzii, care include și cel mai lung tunel rutier de pe A1, tunelul Poiana, cu o lungime de 1,78 km.

Până în prezent, s-au finalizat lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două fire ale tunelului, organizările de șantier și accesele pentru lucrări. De asemenea, au fost deja turnați primii piloți pentru portalul dinspre Pitești și se lucrează intens la platformele de foraj pentru primele trei viaducte.

Volumul lucrărilor planificate este impresionant, incluzând peste 6,3 milioane de metri cubi de excavații, aproape un milion de metri cubi de beton și 100.000 de tone de armătură. Secțiunea are o lungime totală de 37,4 km și include 54 de structuri, 3 noduri rutiere, spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.”, arată secretarul de stat.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Orientul Mijlociu fierbe din cauza planului lui Trump pentru Gaza. Marco Rubio începe un turneu maraton în căutarea unei soluții

USR solicită instituţiilor statului informaţii despre plângerile primite şi măsurile luate în cazul Nordis: Adevărul despre ţeapa Nordis, protejată politic, trebuie să iasă la lumină!