Reprezentant al părinţilor, despre planurile-cadru pentru liceu: Este clar că ne trebuie o schimbare şi că orice vine acum nu poate fi mai rău decât ceea ce avem în acest moment

Părinţii elevilor de liceu constată că actualele planuri-cadru, dar şi manualele după care învaţă copiii sunt depăşite şi că este nevoie de o „schimbare profundă” a programei şcolare. „Orice vine acum nu poate fi mai rău decât ceea ce avem în acest moment”, afirmă preşedintele Asociaţiei părinţilor din Liceul „Lucian Blaga” Bucureşti, Iuliana Constantinescu.

„Ne uităm cu toţii la ceea ce se întâmplă în spaţiul de învăţământ, mai ales în ciclu liceal, acolo unde reforma a început cu foarte mulţi ani în urmă şi, iată, ne aflăm acum la finalul unei faceri de planuri cadru extrem de anevoioase şi de lungă durată. Anul acesta în septembrie, va intra în liceu a cincea generaţie de elevi care ar fi trebuit să înveţe după planuri-cadru noi şi programe şi manuale şcolare noi”, a declarat, vineri, la Prima News, Iuliana Constantinescu.

Aceasta a adăugat că ”învăţământul a rămas încremenit în timp”.

”Avem manuale care au fost aprobate şi elaborate undeva în anii 2003-2004. Deci este clar că ne trebuie o schimbare şi că orice vine acum nu poate fi mai rău decât ceea ce avem în acest moment. Şi atunci cu toţii către asta ne uităm”, a mai declarat Iuliana Constantinescu.

Aceasta a explicat care sunt motivele pentru care consideră că mai rău decât este acum, în ciclul liceal nu se poate.

„Eu aşa consider pentru că mă uit la calitatea absolvenţilor pe care îi produce în acest moment învăţământul liceal şi vedem că ei nu se integrează pe piaţa muncii, vedem rata abandonului şcolar, gradul analfabetismului funcţional şi mai nou, am văzut şi studiile privind analfabetismul numeric, lucruri care sunt foarte grave şi ele nu mai pot continua aşa. Pentru că elevii nu se mai regăsesc în spaţiul şcolar, ceea ce primesc la şcoală nu mai este conform a aşteptărilor lor şi atunci nu mai au motivare pentru învăţare”, argumentează ea.

Iuliana Constantinescu a arătat că, pentru părinţi, cel mai important este să vadă că elevul beneficiază în şcoală de un act de educaţie de calitate, iar pe baza planurilor- cadru să fie elaborate programe şcolare şi manuale şcolare „aduse în secolul XXI, concomitent cu nişte metode didactice de predare aduse în secolul XXI”.

„Cred că este foarte bine ca elevul, mai ales începând cu clasa a XI-a, să aibă posibilitatea să-şi aleagă parcursul profesional, să se îndrepte către direcţia pe care vrea să o urmeze într-o carieră profesională, fie ea una academică sau una tehnică şi cred că trebuie să începem şi avem încredere în copiii noştri, în elevii noştri şi să îi învăţăm de mici ce înseamnă o alegere corectă. Avem în faţă trei ani, cel puţin, în care putem să facem eforturi în direcţia aceasta şi cred că ar mai trebui să înţelegem că aceste planuri cadru ar trebui să aducă cu ele o altă paradigmă din ceea ce priveşte programa şcolară”, mai spune Iuliana Constantinescu.

Ea consideră că societatea priveşte „într-un mod fundamental greşit” propunerile pe planuri-cadru, pentru că le raportează la programa actuală pentru liceu.

„Or, tocmai către asta trebuie să ne îndreptăm, către o schimbare profundă a acestei programe şcolare, pe care să o adaptăm numărului de ore pe care considerăm că este necesar să-l avem pe fiecare disciplină în parte şi să facem o programă care să poată fi parcursă şi aprofundată în intervalul acestui număr de ore pe care elevii le vor avea pe parcursul liceal”, mai spune Constantinescu.

 

Prim-vicepreşedintele Consiliului Municipal al Elevilor Bucureşti: Nu ni s-a cerut un punct de vedere privind planurile-cadru / Lansăm un raport care să arate opinia elevilor şi profesorilor bucureşteni legată de aceste schimbări

Marea Britanie și Olanda formează un front comun împotriva migrației ilegale