Municipiul Ploieşti renunţă la contractul cu vechiul operator de salubritate, fosta companie Rosal care şi-a schimbat în repetate rânduri numele. Decizia este luată în condiţiile în care, de ani de zile, locuitorii oraşului se confruntă intermitent cu crize privind ridicarea deşeurilor. După ce în luna decembrie a anului trecut Consiliul Local Ploieşti a votat ieşirea oraşului din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Deşeuri Prahova, vineri, primarul oraşului a anunţat încheierea unui noi contract cu compania Brantner. „Ploieştenii sunt eliberaţi de mafia gunoaielor, iar Ploieştiul a devenit o republică independentă de feuda gunoaielor din Prahova”, afirmă primarul Mihai Poliţeanu.
„Astăzi, la trei luni de la preluarea mandatului de primar, îmi îndeplinesc promisiunea: ieşirea totală dintr-un sistem de salubritate al cărui combustibil nu a fost niciun moment interesul public, ci exclusiv corupţia, controlul banilor publici şi simbioza dintre anumiţi politicieni şi firmele de salubritate (…) Şi vă anunţ că, astăzi, ploieştenii sunt eliberaţi de mafia gunoaielor, iar Ploieştiul a devenit o republică independentă de feuda gunoaielor din Prahova. Nu mai există drum înapoi şi vreau să fie clar asta tuturor reţelelor clientelare, care se hrănesc din gunoaiele abandonate pe străzile Ploieştiului”, a anunţat, vineri, primarul municipiului Ploieşti, Mihai Poliţeanu.
Acesta a amintit, într-o conferinţă de presă, că Ploieştiul a părăsit ADI Deşeuri pe 12 decembrie 2024 printr-un „act unilateral de voinţă”, exprimat prin vot în Consiliul Local.
„Astăzi, avem în Ploieşti o nouă firmă de salubritate, printr-o procedură de achiziţie legal îndeplinită şi printr-un contract semnat direct – nu prin samsarii de la ADI Deşeuri – între oraşul nostru şi compania Brantner. Contractul a fost încheiat pentru o perioadă de doi ani, cu posibilitate de întrerupere la momentul finalizării unei proceduri de achiziţie publică pe termen lung, care va fi demarată în cursul lunii martie. De regulă, aceste proceduri durează cel puţin un an pentru finalizare”, mai spune edilul.
Compania Brantner va opera în Ploieşti cu un număr dublu de utilaje faţă de fostul operator de salubritate, respectiv 28 de utilaje, dintre care 19 sunt. Toate cele 28 de utilaje îndeplinesc norma de poluare Euro 6.
Compania va demara efectiv furnizarea serviciilor de colectare şi transport a deşeurilor la Ploieşti pe data de 17 februarie, dată la care vor fi ridicate autorizaţiile de acces în municipiul Ploieşti pentru autospecialele Rosal.
„Ce probleme pot apărea în aceste zile. Compania Bin Go Solutions (fostă UWS/Rosal) şi ADI Deşeuri au început o campanie agresivă, publică şi subterană, de ameninţări, dezinformări şi minciuni grosolane – declaraţii şi telefoane cu iz de şantaj, specifice mafiei deşeurilor care a dominat Ploieştiul şi Prahova timp de un deceniu. Având în vedere disperarea lor, există posibilitatea ca Rosal să saboteze serviciul de salubritate în următoarele zile. Suntem pregătiţi, dar e evident că vom avea nevoie de sprijinul şi înţelegerea ploieştenilor pentru a câştiga această bătălie dură cu o mafie înţepenită în Ploieşti de peste 10 ani. Având în vedere că acţiunile primăriei înseamnă, de facto, destructurarea mafiei deşeurilor în Ploieşti, există inclusiv posibilitatea ca Bin Go Solutions (fostă UWS/Rosal) să refuze să părăsească Ploieştiul după data de 17 februarie. De la acea dată, nu vor mai avea autorizaţii de acces pentru utilaje, iar Poliţia Locală îşi va face datoria. În oricare dintre cazurile de mai sus, conducerea Rosal şi conducerea ADI Deşeuri se vor îndrepta cu viteză spre o zonă penală”, mai transmite Mihai Poliţeanu.
Timp de mulţi ani, Ploieştiul s-a confruntat cu probleme legate de ridicarea deşeurilor de pe străzi. Au fost situaţii în care săptămâni la rând firma de salubritate nu a ridicat gunoiul, la un moment sat unul dinte foştii edili reclamând inclusiv la Poliţie atitudinea firmei de salubritate.
Unele crize au fost generate de greve ale angajaţilor firmei de salubritate, însă deseori crizele deşeurilor care au afectat Ploieştiul au avut legătură cu neînţelegerile dintre compania care colecta gunoiul şi firma care administrează groapa de deşeuri unde acesta trebuia transportat. Din cauză că firma care ridica gunoiul nu plătea taxele către cea care administrează rampa de deşeuri, accesul autogunoierelor era restricţionat.