„Autostrada Transilvania rămâne o prioritate pentru mine ca deputat de Sălaj şi sunt convins că, şi când spun am garanţia, sunt convins că şi pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, respectiv pentru beneficiari, pentru Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Autostrada Transilvania în anul 2025 va reprezenta şi reprezintă o prioritate. Dincolo de alocările bugetare pe care o să vi le detaliez, este foarte importantă mobilizarea din teren. Pentru că, aţi văzut, a început Autostrada Transilvania cu un desant de toată lauda a constructorului, după care încet, încet această mobilizare a scăzut, parte din infrastructura de construcţie a autostrăzii fiind relocată de pe Autostrada Transilvania pe alte obiective, în special pe Autostrada Moldovei”, a declarat vineri, într-o conferinţă de presă, Lucian Bode.
El a adăugat că a discutat cu toate părţile implicate în acest proiect şi că i s-a promis o mai bună mobilizare şi organizare.
„Discuţiile pe care le-am avut, şi când spun discuţii, spun că am discutat cu Ministrul Transporturilor şi am discutat cu cel care este de departe unul dintre cei mai mari constructori de autostrăzi din Europa, cel mai mare din România, domnul Umbrărescu, acţionarul majoritar de la UMB şi am garanţia, în urma acestor discuţii, atât cu Ministrul Transporturilor, cât şi cu directorul general al Companiei Naţionale de Administrare Infrastructurii, cât şi cu domnul Umbrărescu, că vom avea în anul 2025 o mobilizare mult mai bună decât în 2024, vom avea o organizare mai bună şi o coordonare a acţiunilor, astfel încât rezultatele să fie vizibile”, a menţionat deputatul.
Lucian Bode a precizat că, în acest an, cu o mai bună mobilizare, ar putea fi finalizate tronsoanele de autostradă dintre Românaşi şi Zimbor şi Topa – Nădăşelu, alături de nodul rutier de la Românaşi, în condiţiile în care, pe tronsonul Zimbor-Topa, sunt două viaducte care ar putea fi terminate abia în 2026.
„Aşadar, dacă toate aceste lucruri se vor întâmpla şi eu am promisiunea atât a ministrului, cât şi a directorului general, cât şi a antreprenorului că aceste lucruri se pot întâmpla, în anul 2025, la final de an 2025, putem vorbi despre aproximativ 25-27 de kilometri de autostradă daţi în trafic pe aceste tronsoane care au împreună 43 de kilometri, între Nădăşelu şi Poarta Sălajului”, a punctat preşedintele Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaţilor.