„Sistemul Informatic Unic Integrat este nefuncţional, afectând procesarea serviciilor medicale şi a decontărilor prin CNAS”, susţin reprezentanţii patronatului, într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.
Potrivit sursei citate, situaţia generează dificultăţi semnificative în acordarea serviciilor medicale, în special în validarea şi raportarea serviciilor medicale furnizate pacienţilor asiguraţi, în verificarea calităţii de asigurat, în ceea ce priveşte eliberarea reţetelor compensate şi gratuite, dar şi în emiterea şi validarea concediilor medicale.
„Solicităm autorităţilor competente să ia măsuri urgente pentru remedierea problemei şi să ofere soluţii alternative pentru a asigura continuitatea actului medical fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale şi pacienţi. Ne adresăm pacienţilor şi îi rugăm să înţeleagă dificultăţile prin care trecem în aceste zile şi care ne afectează în egală măsură. Dacă aveţi nevoie de servicii medicale, vă rugăm a vă prezenta şi cu documentele necesare (card de sănătate, reţete anterioare, adeverinţe de asigurat etc.)”, precizează organizaţia.
Totodată, Patronatul medicilor specialişti cu practică independentă solicită farmaciilor să ajute pacienţii în eliberarea prescripţiilor medicale în sistem offline urmând ca, în conformitate cu procedurile legale, să fie validate ulterior.