Grupul francez de produse alimentare Danone a anunţat miercuri că va utiliza o parte din numerarul record obţinut în 2024 pentru achiziţii, în contextul extinderii sale continue în domeniul nutriţiei pentru sănătate şi al nutriţiei medicale, transmite Reuters.
Compania, cunoscută pentru branduri precum apa Evian şi Badoit şi iaurturile Activia, a înregistrat vânzări uşor peste aşteptările analiştilor anul trecut, beneficiind de volume mai mari şi de încetinirea creşterilor de preţuri.
Directorul general al Danone, Antoine de Saint-Affrique, a declarat că ”Danone este acum mai puternică, mai rezilientă. Compania este pregătită pentru noi provocări.”
Întrebat cum va folosi compania cei 3 miliarde de euro în numerar generaţi anul trecut, Saint-Affrique a declarat că Danone doreşte ”să treacă în ofensivă în ceea ce priveşte achiziţiile”.
El a menţionat că domeniile vizate vor include nutriţia specializată şi produsele în care ”ştiinţa poate face o diferenţă” pentru consumatori.
Danone a raportat vânzări de 27,376 miliarde de euro în 2024, o creştere comparabilă de 4,3%, depăşind uşor aşteptările analiştilor de 4,2%.
Performanţa a fost susţinută de cererea constantă pentru nutriţie medicală şi alimente pentru copii în China, precum şi de produsele cu proteine înalte şi lapte pentru cafea în America de Nord.
Marja operaţională recurentă pentru 2024 a crescut la 13% din vânzări, faţă de 12,6% în 2023, în conformitate cu aşteptările pieţei.
Pentru 2025, Danone a prognozat o creştere a vânzărilor comparabile între 3% şi 5%, cu un venit operaţional recurent care va creşte mai rapid decât vânzările.
Cu toate acestea, Saint-Affrique a refuzat să ofere previziuni pentru primul trimestru, subliniind că Danone nu oferă ghidaje trimestriale.
Acţiunile Danone au scăzut miercuri cu 0,6%, iar analiştii de la Jefferies au menţionat că, în ciuda depăşirii aşteptărilor privind vânzările, perspectivele nu par suficient de atractive pentru a susţine o creştere semnificativă a preţului acţiunilor în continuare.
Cu toate acestea, fluxul de numerar record de 3 miliarde de euro în 2024, peste estimările analiştilor de 2,45 miliarde, a determinat compania să propună o creştere a dividendului cu 2,4%, la 2,15 euro pe acţiune.
Danone, la fel ca rivalii săi Unilever şi Nestlé, a încetinit creşterile de preţuri după trei ani de majorări substanţiale în urma pandemiei de COVID-19, încercând să recâştige clienţii care au optat pentru branduri mai ieftine în contextul inflaţiei ridicate.
Directorul financiar al Danone, Juergen Esser, a declarat că se aşteaptă ca inflaţia să revină la un nivel aproape normal în 2025, fiind influenţată în principal de preţurile laptelui şi ale ingredientelor din lapte, precum şi de unele componente ale ambalajelor.
Totuşi, Esser a avertizat că pot exista fluctuaţii de preţ, menţionând că ”trăim într-o lume volatilă, iar acest lucru ar putea genera urcări şi coborâri… care pot fi cauzate de preţurile la energie sau de potenţiale taxe vamale.”
În ultimul trimestru al anului 2024, vânzările Danone au crescut cu 4,7%, depăşind estimările analiştilor de 4,2%, datorită contribuţiilor pozitive din toate cele trei segmente ale afacerii: produse lactate esenţiale (EDP), nutriţie specializată şi apă îmbuteliată.
Cu această performanţă puternică şi planurile de extindere prin achiziţii strategice, Danone îşi consolidează poziţia pe piaţa globală a produselor alimentare şi a nutriţiei.