Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanţă bună în comparaţie cu 2023. Astfel, cele mai mari creşteri au fost înregistrate de spitale (38%), de laboratoare (28%), urmate de clinici (23%) şi, la egalitate, de farmacii şi divizia corporate (14%), potrivit neews.ro.
”În pofida unei creşteri economice mult încetinite, de doar 0,9%, rezultatele din 2024 atestă că MedLife a reuşit să îşi păstreze performanţa financiară şi operaţională a businessului. Datorită acestor rezultate, care ne dau motive de optimism, ne vom continua proiectele de dezvoltare. În acest sens, ne-am propus să suplimentăm creditul sindicalizat cu 50 de milioane de euro şi sperăm să fie aprobat de acţionari în cursul lunii martie. Deşi ne aşteptăm la un an complicat, marcat de multe provocări geopolitice şi de nevoia unor ajustări fiscale semnificative ale României, am luat măsurile strategice necesare pentru a performa şi într-o perioadă marcată de incertitudini. De altfel, în ultimii ani, pe lângă platformele de diagnostic şi profilaxie, am dezvoltat şi o platformă integrată de oncologie şi servicii spitaliceşti de top, oferind astfel o gamă importantă de servicii medicale ce nu pot fi amânate pe ciclul economic următor. Mai mult, vom lansa curând, în premieră, câteva servicii medicale de monitorizare a sănătăţii împreună cu servicii de wellness, nutriţie şi gestiune a stresului. Aceste servicii oferite companiilor pot surmonta în perioadele economice dificile lipsa unor creşteri salariale, păstrând pachetele de beneficii atât de necesare motivării echipelor şi unui climat performant şi sănătos”, a declarat Mihai Marcu, preşedinte şi CEO al Grupului MedLife.
Din categoria achiziţiilor fac parte Antares Clinic, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii medicale private din Moldova, Grupul Euromedica Baia Mare (Euromedic Hospital şi Euromedic Administrator) şi Grupul Routine Med din Tulcea.
Cât despre creşterea organică, MedLife a inaugurat trei spitale în Bucureşti, Craiova şi Timişoara, devenind probabil şi cel mai mare furnizor de servicii spitalicești atât la nivel de Capitală, cât şi la nivel naţional.
Pentru 2025 compania îşi propune să continue proiectele de dezvoltare demarate deja, fiind atentă în continuare la oportunităţi de extindere şi achiziţie.
”Rezultatele din 2024, dar şi studii recent efectuate, ne-au demonstrat că românii se orientează către o abordare 360° din punctul de vedere al sănătăţii. De aceea vom accentua componenta de wellness şi vom lansa produse care să îmbine zona de prevenţie cu aceea care privilegiază un stil de viaţă sănătos per total”, a declarat Mihai Marcu, Preşedinte şi CEO al Grupului MedLife.
În 2025, prima mutare strategică a grupului va fi consolidarea pe segmentul corporate unde MedLife îşi doreşte să vină în întâmpinarea angajatorilor cu produse noi, unice pe piaţă, care vor îmbina partea de prevenţie medicală cu zona de fitness.
”În paralel cu acest demers ce vizează zona corporate, grupul va continua dezvoltarea organică având planificate spre a fi date în exploatare mai multe proiecte demarate anul trecut. În acest sens, amintim creşterea numărului de hyperclinici prin adăugarea uneia în partea central-sudică a României, inaugurarea unui nou centru de radioterapie în nord est-ul ţării, precum şi extinderea cu noi unităţi dedicate sănătăţii mintale şi fitness-ului în Bucureşti şi în ţară”, precizează compania.
În prezent, Grupul MedLife deţine cea mai mare reţea de diagnostic şi tratament din România având la activ peste 6,5 milioane de pacienţi unici care au apelat la servicii de prevenţie, wellness, tratament şi spitalizare.