Gaming Marathon, cel mai mare festival online de gaming din România, marchează cinci ani de existenţă printr-o ediţie specială dedicată susţinerii fetelor şi femeilor care îşi doresc o carieră în industria jocurilor video. Creatori de conţinut cunoscuţi se alătură evenimentului şi pregătesc pentru comunităţile lor o serie de activităţi captivante şi multe surprize. De la interviuri inspiraţionale cu femei de succes din industria gaming-ului, până la experienţe interactive şi concursuri cu premii, participanţii vor putea lua parte la Gaming Marathon, în 16 martie, începând cu ora 10.00, pe www.gaming-marathon.ro, anunţă organizatorii.
Pe parcursul a peste 15 ore de streaming, 30 de creatori şi creatoare de conţinut, alături de comunităţile lor formate din sute de mii de gameri, vor încuraja tinerele care aspiră la o carieră în gaming. Fie că visează să devină streameri, jucătoare profesioniste de esports sau să lucreze în industria care dezvoltă jocuri video, această ediţie le oferă exemple de succes şi sfaturi valoroase de la streameri şi experţi din industrie.
În cadrul Gaming Marathon, creatorii de conţinut vor invita în live-urile lor prietene pasionate de jocurile video. Acestea vor discuta despre necesitatea de a vorbi mai mult în comunitatea de gaming, despre subiecte mai sensibile precum combaterea hărţuirii online, promovarea reprezentării feminine în industria jocurilor şi încurajarea unui mediu de joc incluziv şi divers, precum şi importanţa educaţiei comunităţii de gaming pentru a preveni comportamentele toxice.
„Ne dorim să creştem interesul femeilor în alegerea unei cariere în dezvoltarea de jocuri video. În România, femeile reprezintă 27% din angajaţii industriei: 69% în roluri corporative, 67% în business intelligence şi 65% în vânzări, dar doar 12% ca game designer şi 15% ca producător.”, a precizat Tudor Dăescu, co-organizator Gaming Marathon.
Începând cu această ediţie, Omen by HP şi Raiffeisen Bank România se alătură universului Gaming Marathon.
La Gaming Marathon, gamerii au parte nu doar de competiţie şi divertisment, ci şi de educaţie financiară aplicată în jocuri. Streamerii Lectură şi Bercea vor organiza meciuri de Counter-Strike 2 alături de membrii comunităţilor lor, într-o acţiune prezentată de Raiffeisen Bank, oferindu-le acestora oportunitatea de a învăţa şi exersa strategii esenţiale din sfera domeniului economic pentru gestionarea resurselor în joc. Printre aspectele cheie pe care participanţii le vor învăţa sunt când să opteze pentru un force buy pentru a surprinde adversarii, cum să folosească bonusurile de câştig în avantajul echipei şi cum să prioritizeze achiziţiile, alegând între arme puternice sau utilităţi esenţiale în funcţie de strategia de joc, astfel încât să ia decizii mai eficiente în meciurile viitoare. Jucătorul care îşi va administra cel mai bine resursele şi va ieşi învingător va câştiga un skin în Counter-Strike 2 în valoare de 200 euro.
În plus, Werty şi iSilent vor propune comunităţii provocări intense de tip battle royale în Counter-Strike 2 şi Minecraft. Cei doi îi vor invita pe gameri să se dueleze în hărţi personalizate, unde doar cei mai abili vor reuşi să supravieţuiască până la final. Ultimii jucători rămaşi pe hartă vor câştiga un super laptop OMEN by HP şi periferice de gaming de la HyperX, transformând fiecare meci într-o luptă spectaculoasă.
La Gaming Marathon, gamerii nu doar se joacă, ci sunt şi puşi la încercare în moduri inedite. Nocivanu le va da gamerilor misiunea de a explora jocul Ranch Simulator în căutarea unor indicii ascunse, care îi vor ghida către alte streamuri din maraton, unde trebuie să descifreze cuvinte-cheie pentru şansa de a câştiga periferice de gaming. Între timp, Marius Costin îi va provoca pe participanţi să accepte diverse challenge-uri în GTA V, unde scopul este să găsească cât mai multe monitoare de gaming Philips EVNIA, iar la final, un quiz interactiv va decide marele câştigător.