SOCAR a menționat că au fost deja primite propuneri pentru modelul EPC (inginerie, achiziții și construcție) pentru construcția de rezervoare suplimentare, fiecare dintre ele va avea o capacitate de 20.000 m3. Evaluarea tehnică a propunerilor este în prezent în curs. În plus, compania a raportat că, în 2024, un total de 2,5 milioane de tone de marfă au trecut prin terminalul petrolier Kulevi.
Din acest volum:
• 0,95 milioane de tone au fost mărfuri produse în Azerbaidjan,
• 1,55 milioane de tone – marfă de tranzit.
Față de 2023, când terminalul manipula 2,16 milioane de tone, în 2024 volumul de transbordare a crescut cu 349.000 de tone
Terminalul Kulevi și portul maritim însoțitor funcționează din 16 mai 2008.
A fost construit pe coasta Mării Negre, la gura râului Khobistskali.
Scopul principal al terminalului este transportul hidrocarburilor și produselor petrochimice, inclusiv serviciile de primire a acestor mărfuri pe calea ferată, transportul acestora la rezervoare, depozitare, încărcare pe nave și exploatarea instalațiilor portuare.
Terminalul este utilizat pentru transbordarea petrolului și a produselor petroliere din Azerbaidjan către piețele mondiale.
Navele sunt acceptate în port printr-un canal de apropiere săpat artificial de 3,6 km lungime, 160 m lățime și 16-18 m adâncime.
În port sunt 3 dane:
• 2 terminale de apă adâncă pentru primirea navelor de diferite greutăți, inclusiv nave Aframax moderne,
• 1 pentru flota auxiliară.
SOCAR a achiziționat terminalul petrolier Kulevi în ianuarie 2007, investind peste 350 de milioane USD în finalizarea construcției și modernizarea acestuia.