Întrebat dacă Matei Păun este prezent alături de el și în această campanie electorală, Nicușor Dan a răspuns la Digi24 că omul de afaceri este doar o persoană căreia îi cere sfatul din când în când.
„Îi mai cer sfaturi, din când în când, da. (În legătură n.r.) cu diverse abordări strategice pe niște chestiuni care sunt în anumite perioade. Nu (m-a ajutat financiar n.r.). Probabil că a avut o contribuție financiară de ordinul 1.000-2.000 de euro în campania din 2012”, a declarat primarul Bucureștiului, scrie Mediafax.
Candidatul independent a dat lămuriri și în ceea ce privește relația cu Sir George Iacobescu, unul dintre cei mai bogați români, stabilit în Marea Britanie.
„Nu (nu face parte din această campanie n.r.). Domnia sa mi-a făcut o donație în campania din 2016, când am candidat la Primăria Capitalei și după aceea i-am mulțumit pentru asta, bineînțeles. În campaniile următoare nu am mai colaborat”, a mai precizat edilul.
Nicușor Dan a mai explicat și că, față de campania de anul trecut a angajat o echipă de patru persoane, care se ocupă de promovarea sa pe rețelele de socializare, în special pe TikTok.
@nicusordanpmb Ca răspuns pentru @dragosneacsa7 Ce zici,@Dragos Neacsa? Îți facem o vizită la @Suta de Grame? #NicusorDan #RomâniaOnesta #food #raspuns #carbonara #fyp ♬ original sound – Nicusor Dan Primar General
„Sunt două fete cu ideile și doi băieți cu filmatul și cu montatul. Și ei reușesc să facă două sau trei filme pe zi, de 30 de secunde. Și avem și un canal, am făcut o publicitate tot pe TikTok pentru un număr de WhatsApp. Și pe numărul ăla de WhatsApp ne scriu mulți oameni și există o echipă de trei, patru persoane care face corespondența. Deci asta este toată echipa de TikTok pe care o am. Campania pe TikTok costă de ordinul a 10-15.000 de euro”, a mai declarat candidatul independent.
Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, candidat independent la alegerile prezidenţiale, a declarat vineri că a angajat o echipă de TikTok care se descurcă foarte bine, şi cu care realizează subiecte uşoare sau foarte uşoare, cum ar fi să se tundă şi a avut o creştere pe acest cont. El a precizat că a costat de ordinul a 10 sau 15 mii de euro, din echipă făcând parte patru tineri.
”Am învăţat că pe TikTok trebuie să faci nişte filme într-un anumit fel, să ai bucăţele foarte mici, care să dea o imagine de dinamism, să te duci şi pe subiecte mai uşoare, pentru că TikTok este şi informaţie, dar este şi divertisment. Şi am angajat o echipă de TikTok care, iată că se descurcă foarte bine. Încercăm să vorbim şi pe subiecte uşoare sau foarte uşoare, cum ar fi să mă tund, şi în felul ăsta, alternând uşor cu serios, am avut o creştere”, a declarat Nicuşor Dan la Digi24, conform News.ro.
@nicusordanpmb ???? Peste 1000 de români au donat pentru campania “România onestă” în prima săptămână de la lansarea site-ului nicusordan.ro. Vă mulțumesc tuturor pentru sprijin! ???? Candidez independent, fără partide mari în spate și fără fonduri de la stat, dar cu un mesaj puternic și cu determinarea unei echipe de voluntari care cred în schimbare. ???? Vă încurajez să continuați să donați, pentru ca mesajul nostru să ajungă la și mai mulți oameni onești, care cred în viitorul României. #RomaniaOnesta #NicusorPresedinte ♬ original sound – Nicusor Dan Primar General
El a precizat că sunt foarte mulţi voluntari.
”Eu încă de acum două luni am spus că aceasta va fi o campanie a oamenilor, a voluntarilor, în care aparatele de partid vor conta mai puţin. Sunt foarte mulţi oameni reali, cu carne şi oase, care retransmit anumite mesaje şi atunci se creează un bulgăre şi atunci algoritmul vede că e un interes şi îl promovează şi la mai mulţi oameni”, a spus el.
Întrebat dacă apelează la microinfluenceri, Nicuşor Dan a arătat că ”echipa sa de TikTok i-a semnalat nişte oameni care sunt foarte populari, care au 400 de mii, 500 de mii de urmăritori, care din proprie iniţiativă îi mai trimit câte o inimioară, câte un like”. ”Pentru că multă lume foloseşte TikTok, şi pentru informaţie şi pentru divertisment, cred că TikTok-ul va avea un rol important. Eu lucrez din 2011 la pagina de Facebook, unde de-a lungul timpului am şi sponsorizat, ştiţi că pe TikTok nu se sponsorizează. De-a lungul timpului am şi sponsorizat, am ajuns să avem 300 de mii de urmăritori, numai că avem urmărire mult mai multă pe TikTok decât pe Facebook”, a precizat primarul Capitalei.
El a subliniat, despre Călin Georgescu, că ”e dovedit că s-au plătit microinfluenceri, că a existat o tehnologie care să păcălească algoritmul TikTok şi, pentru o supraexpunere politică, cum a avut domnia sa, politica TikTok ar fi spus ca oamenii, partea umană a TikTok să intervină şi să limiteze, aşa cum a făcut la alţi politicieni care au făcut publicitate în acelaşi timp şi n-au intervenit”, a explicat Nicuşor Dan.
@nicusordanpmb Orice pasionat de matematică știe că nu ai cum să refuzi rezolvarea unei probleme. Mulțumesc pentru provocare! Puteți urmări varianta integrală pe canalul de WhatsApp. Link-ul către canal este în descrierea profilului. #NicusorPresedinte #RomaniaOnesta #provocare #problemamatematica ♬ original sound – Nicusor Dan Primar General
Nicuşor Dan: „Pentru moment, am strâns aproape 2,5 milioane de lei din mici donaţii, de la cam 8.000 de români, oameni simpli, aştept să mai primim cam de ordinul a 2 milioane de lei / Panotajul în ţară, 200.000 de euro, pentru două luni”
Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat vineri că pentru moment, a strâns aproape 2,5 milioane de lei din mici donaţii, de la cam 8.000 de români, oameni simpli şi aşteaptă să mai primească cam de ordinul a 2 milioane de lei. El a menţionat că panotajul în ţară l-a costat 200.000 de euro, pentru două luni.
Nicuşor Dan a declarat la Digi24 despre donaţiile primite în precampanie că sunt cheltuieli pe care statul nu le rambursează şi nici unul din partidele care îl susţine nu are subvenţie de la stat.
”Pentru moment, am strâns aproape 2,5 milioane de lei din mici donaţii, de la cam 8.000 de români, oameni simpli. Este public pe pagina nicusordan.ro şi, în afară de asta, mai sperăm să mai strângem de la oameni de afaceri sume mai mari. Deocamdată nu am primit astfel de sume, dar estimăm, aştept să mai primim cam de ordinul a 2 milioane de lei”, a spus Nicuşor Dan, despre bani pe care i-a strâns în precampanie.
Despre panotajul din ţară, Nicuşor Dan a spus că l-a costat 200.000 de euro, pentru două luni.
”Sunt 320-330 de panouri, în toată ţara. Întâmplător am aflat în campania din noiembrie panotajele principalelor candidaţi au fost peste un milion de euro”, a precizat el, arătând că el a pus mai puţine panouri.