Două oferte depuse la licitaţia pentru electrificarea şi reabilitarea căii ferate Constanţa-Mangalia

Două oferte au fost depuse la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de electrificare şi reabilitare a căii ferate Constanţa-Mangalia, în lungime de 43 de kilometri. Ambele oferte au fost depuse de asocieri de firme.

”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că 2 operatori economici au depus oferte la procedura de licitaţie deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de elecrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Constanţa-Mangalia, investiţie finanţată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021-2030”, arată purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.

 
Ofertele au fost depuse de asocierea Drum Asfalt – SC Alstom Transport SA şi de asocierea IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. – Rotary Construcţii Mentenanţă.

 
Valoarea estimată a achiziţiei publice (proiectare şi execuţie lucrări) este de 1.317.921.813,80 fără TVA, finanţarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021-2030, şi de la bugetul de stat.
 
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni şi cea pentru execuţia lucrărilor de 24 de luni.
 
Obiectivele specifice ale contractului sunt: electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată existente, pentru creşterea vitezei de circulaţie până la 120 km/h, dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent şi de viitor o impune; modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, a spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonelor comerciale şi asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă; sistematizarea staţiilor CF; montarea elementelor de siguranţă pentru călători – balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, garduri de protecţie între linii etc.; modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.
 
Obiectivele generale ale programului de Electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia sunt: reducerea timpului de călătorie, prin creşterea vitezei de circulaţie pe întregul tronson şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa; creşterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătăţirea capacităţii de circulaţie şi sporirea gradului de siguranţă; grafic de mers cadenţat; optimizarea traficului de marfă de tranzit, prin introducerea tracţiunii electrice; reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi a impactului negativ asupra mediului; reducerea consumului de energie.

Apele Române: Coeficientul de umplere în cele 40 de lacuri de acumulare este de 78,59%, în scădere faţă de săptămâna trecută/ Se menţin restricţiile în alimentarea cu apă

Argeş: Pacienţii cu infarct miocardic, trimişi la Bucureşti, după ce angiograful de la Spitalul Judeţean s-a defectat, iar o hotărâre care aloca fonduri pentru unul nou este atacată de prefect în instanţă