Cât te costă, de fapt, să aduci o mașină second hand din Germania în 2025: Lista completă de prețuri

În primul rând, costul total depinde de locația din Germania unde se află mașina și de destinația finală din România. La acestea se adaugă cheltuielile cu combustibilul, taxele de drum din Germania, Austria, Ungaria și România, precum și costurile pentru plăcuțele provizorii de înmatriculare și asigurarea obligatorie, conform ProMotor.

Pentru exemplificare, am luat în calcul un traseu de aproximativ 1.500 km (de la centrul Germaniei spre centrul României), parcurs cu o mașină cu un consum mediu de 8 litri/100 km.

La un consum de 8 litri/100 km, pentru 1.500 km ai nevoie de circa 120 de litri de combustibil.

În Germania, prețul benzinei este în jur de 1,7 euro/litru, ceea ce înseamnă aproximativ 220 de euro doar pentru carburant.

Pentru a putea circula legal cu vehiculul până în România, ai nevoie de plăcuțe de export, care includ și asigurarea RCA temporară. Acestea costă între 150 și 370 de euro, în funcție de furnizor și perioada de valabilitate.

Drumul presupune și plata vinietelor pentru țările tranzitate. Costurile pentru Germania, Austria, Ungaria și România însumează aproximativ 25 de euro pentru o valabilitate de până la 7 zile.

Dacă alegi să petreci o noapte în Germania, cazarea într-un hostel costă de la 30 de euro în sus, în timp ce pensiunile sau gazdele private pot oferi variante chiar mai ieftine, în jur de 20 de euro pe noapte.

În plus, trebuie să ajungi în Germania. Un bilet de avion costă între 100 și 200 de euro, iar un bilet de autocar între 80 și 150 de euro, în funcție de orașul de plecare și momentul rezervării.

Numere provizorii și asigurare: 150-370 euro

Viniete: ~25 euro

Combustibil: ~220 euro

Transport spre Germania (avion/autocar): 80-200 euro

Cazare: 20-100 euro

În total, fără alte cheltuieli neprevăzute, aducerea unei mașini SH din Germania te va costa cel puțin 550-600 de euro.

Există firme specializate care aduc mașini la comandă din Germania, iar tarifele pentru transport pornesc de la circa 700 de euro. Aceste servicii presupun doar aducerea vehiculului, fie pe roți, fie pe platformă.

Pentru servicii suplimentare, precum verificarea tehnică amănunțită sau achiziția propriu-zisă în numele clientului, prețurile cresc considerabil.

„Tariful nostru este de aproximativ 7 euro/100 kilograme. Astfel, pentru un autoturism de 1,3 tone, costul transportului este în jur de 900 de euro. Serviciul de verificare tehnică și a documentelor adaugă între 300 și 500 de euro, iar dacă ne ocupăm și de identificarea și cumpărarea mașinii, mai adăugăm un tarif suplimentar de 500 de euro. În total, serviciile complete pot ajunge între 1.500 și 2.000 de euro”, a declarat pentru Promotor un reprezentant al unei firme de import auto.

Așadar, din punct de vedere al costurilor, cea mai ieftină variantă rămâne deplasarea personală în Germania și aducerea mașinii pe cont propriu. Totuși, această metodă nu este fără riscuri.

„Am avut cazuri când mașinile păreau impecabile la cumpărare, dar la drum lung au apărut probleme serioase la motor sau transmisie, iar reparațiile au costat câteva sute sau chiar mii de euro. De aceea, recomandăm aducerea mașinii pe platformă, pentru a evita astfel de surprize neplăcute”, a mai explicat reprezentantul.

În general, procesul de aducere a unei mașini durează între 3 și 5 zile, dar, în funcție de situație, poate depăși o săptămână. Este indicat ca în bugetul total să fie prevăzută o rezervă de cel puțin 500 de euro pentru eventuale situații neprevăzute.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Traian Băsescu îi declară război lui Marcel Ciolacu: ‘Stiu că nu vă dau afară din casă clasele de şcolarizare, dar veți vedea duminică!’

Suceava: Momentul impactului dintre maşina care nu a oprit la semnalele poliţiştilor şi celălalt vehicul, surprins în imagini / Tânărul de 22 de ani are cetăţenie română şi ucraineană / Circula cu viteze ameţitoare / Dosar penal şi amendă – VIDEO