Deputatul USR Monica Berescu susţine că mutarea hârtiilor de la CNIR la ANAP nu înseamnă începerea lucrărilor pe tronsonul Ungheni-Iaşi-Moţca, acuzând totodată Ministerul Transporturilor că autostrada A8 este în continuare blocată ”într-un labirint al nepăsării şi minciunii”.
Monica Berescu a afirmat, marţi, că tronsoanele vitale pentru A8, care ar rezolva problema traficului la intrarea în municipiul Iaşi, sunt blocate în sertarele Ministerului Transporturilor, în timp ce ieşenii pierd şi câte două ore în trafic pentru a parcurge o distanţă de câţiva kilometri.
Totodată, deputatul USR a precizat că momentul începerii lucrărilor la podul de la Ungheni a fost transformat weekendul trecut într-un eveniment electoral.
”Podurile nu ţin loc de autostrăzi, iar promisiunile nu înlocuiesc drumurile reale. În spatele discursurilor sterpe şi pline de clişee, adevărul este unul dureros: Autostrada A8, proiectul strategic care ar trebui să lege Moldova şi Iaşiul de restul ţării şi de Europa, este în continuare blocată într-un labirint al nepăsării şi minciunii. În timp ce politicienii de la Bucureşti flutură steaguri la inaugurări de poduri, ieşenii pierd ore în trafic la Podu Iloaiei. Oamenii au stat şi câte două ore pentru a parcurge câţiva kilometri. Realitatea dureroasă este că tronsoanele vitale pentru A8, pe secţiunea Tg. Frumos – Leţcani – Iaşi, sunt blocate în sertarele ministerului condus de Grindeanu”, a precizat Monica Berescu.
Potrivit deputatului USR, Grindeanu a anunţat recent că au început licitaţiile pentru ultimele trei loturi ale A8 (Leţcani–Ungheni), dar în realitate, cu o întârziere de câteva luni bune, documentaţia pentru A8 a fost transmisă spre validare de la CNIR la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).
”Mutarea hârtiilor nu înseamnă începerea licitaţiilor. E doar un teatru ieftin. Şi dacă această manipulare nu era suficientă, ea este dublată de refuzul Ministerului Transporturilor de a comunica transparent. Am solicitat ministrului Grindeanu răspunsuri despre motivele întârzierilor pentru construcţia A8 şi date exacte pentru calendarul de lucrări. Răspunsul: Niciunul, zero interes. Această tăcere nu este o simplă neglijenţă administrativă, ci este o bătaie de joc deliberată la adresa Moldovei, din partea lui Sorin Grindeanu. Tot el sfidează ieşenii care pierd timpul în traficul dintre Podu Iloaiei şi Iaşi, fiindcă licitaţiile pentru A8 nu există decât pe hârtie”, a adăugat Monica Berescu.
Sute de oameni, între care oficialităţi din România şi Republica Moldova, au participat, sâmbătă, în zona localităţii Zagarancea, Republica Moldova, la momentul începerii lucrărilor la podul de peste Prut, realizat în regim de autostradă. Podul face parte din autostrada A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus că podul de la Ungheni va trebui finalizat în 18 luni, el precizând că în toamna viitoare va fi circulabil.
Câţiva reprezentanţi ai asociaţiilor civice pro-autostradă din Iaşi au protestat, sâmbătă, pe malul râului Prut, în timpul evenimentului de începere a lucrărilor la podul de la Ungheni, cerând ca lucrările să fie demarate rapid şi pe sectorul Ungheni-Iaşi-Moţca al autostrăzii.