Mărci de renume internaţional precum Pandora, Puma şi Hugo Boss au declarat săptămâna aceasta că îşi reevaluează strategiile de preţ în SUA şi pe alte pieţe, în contextul în care tarifele comerciale anunţate de preşedintele Donald Trump ameninţă să majoreze semnificativ costurile de import, relatează CNBC.
Unele companii au anunţat deja schimbări în lanţurile de aprovizionare şi posibile revizuiri ale previziunilor de vânzări, din cauza incertitudinii legate de politicile comerciale ale SUA.
Trump a anunţat luna trecută impunerea de tarife reciproce extinse pentru toţi partenerii comerciali ai SUA. Acestea au fost ulterior suspendate temporar pentru 90 de zile şi reduse la 10% pentru majoritatea ţărilor, cu excepţia Chinei, în aşteptarea negocierilor comerciale.
Cu toate acestea, multe companii la nivel global analizează impactul potenţial al acestor taxe. Giganţi precum Mattel, UPS şi Ford şi-au retras deja estimările financiare anuale.
Pandora
Brandul danez Pandora, cunoscut pentru brăţările sale cu talismane şi bijuteriile din argint, a avertizat că industria bijuteriilor accesibile ar putea înregistra creşteri importante de preţ dacă noile tarife propuse vor intra în vigoare.
Aproximativ o treime din vânzările Pandora provin din SUA, însă producţia este concentrată în Asia – în special în Thailanda, Vietnam, India şi China. Această dependenţă l-a determinat pe CEO-ul Alexander Lacik să avertizeze că întreaga industrie ar putea fi afectată.
”Majoritatea bijutierilor din segmentul nostru de preţ importă din Asia. Aşadar, dacă aceste tarife rămân în vigoare, totul va deveni mai scump pentru toţi jucătorii din piaţă”, a declarat Lacik pentru CNBC.
El a adăugat că se aşteaptă la o ajustare a preţurilor pentru consumatori, însă nivelul exact va fi probabil dictat la nivel de industrie.
Puma
Producătorul german de echipament sportiv Puma a anunţat că are în vedere ”optimizarea costurilor” şi posibile ajustări de preţ în SUA pentru a compensa impactul tarifelor.
”Suntem pregătiţi pentru un astfel de scenariu şi luăm în calcul modificarea politicii de preţuri”, a declarat joi directorul financiar Markus Neubrand. Puma, care produce majoritar în Asia, a redus deja importurile din China şi estimează că mărcile cu vânzări mai mari în SUA vor fi primele care vor majora preţurile.
”Nu vrem să fim lideri în creşterea preţurilor pe piaţa americană. Există alţi jucători pentru care piaţa SUA este mult mai relevantă. Noi, ca al treilea brand sportiv global, nu ar trebui să deschidem acest drum”, a mai spus Neubrand.
Declaraţiile vin la scurt timp după ce rivala Adidas a confirmat că noile tarife vor duce la scumpiri pentru toate produsele sale din SUA.
Hugo Boss
Retailerul de modă Hugo Boss a transmis că analizează ajustări de preţ ca parte a unui set mai larg de măsuri pentru a compensa costurile suplimentare cauzate de tarife.
Printre alte măsuri, compania ia în calcul redirecţionarea produselor din China către alte pieţe şi înlocuirea acestora cu bunuri provenite din alte regiuni, pentru a-şi optimiza sursele globale de aprovizionare. Producătorul de costume a remarcat că incertitudinile privind tarifele, riscurile de recesiune şi politicile de imigraţie au redus cheltuielile atât ale consumatorilor americani, cât şi ale turiştilor.
”Apetitul cumpărătorilor din SUA s-a diminuat cu siguranţă”, a declarat CEO-ul Daniel Grieder, adăugând că este încă prea devreme pentru a trage concluzii ferme, în pofida vânzărilor slabe din primul trimestru.
Zalando
Retailerul online Zalando a declarat că nu a observat până acum un impact notabil al tarifelor asupra afacerii sale, precizând că cererea din partea consumatorilor a rămas ”relativ stabilă”.
Confirmându-şi estimările pentru întregul an, compania a menţionat totuşi că se pregăteşte pentru ”orice dezvoltări externe” într-un mediu geopolitic şi macroeconomic ”în continuă schimbare”.