Retailerii americani, precum Walmart şi Costco, încearcă să-şi diversifice aprovizionarea cu haine din India pentru a evita tarifele mai mari impuse Chinei şi Bangladeshului, însă producătorii locali, precum Raft Garments din Tiruppur, se confruntă cu o criză acută de muncitori calificaţi, relatează Reuters.
India, al şaselea cel mai mare exportator global de textile, ar urma să fie taxată cu 26% de la 1 iulie, mai puţin decât Bangladesh (37%), Vietnam (46%) sau China (145%). Această diferenţă ar putea face produsele indiene mai competitive, însă costurile ridicate şi lipsa de muncitori ameninţă să compromită oportunitatea.
Tiruppur, care generează o treime din exporturile de îmbrăcăminte ale Indiei (16 miliarde de dolari anual), are nevoie urgentă de peste 100.000 de muncitori. Deşi unii producători, precum Cotton Blossom, au creat centre de instruire în alte state, majoritatea muncitorilor migranţi pleacă după doar câteva luni.
India are fabrici de dimensiuni mai mici decât Bangladesh – în medie 600-800 muncitori faţă de 1.200 – şi costuri mai mari cu forţa de muncă (180 $/lună vs. 139 $ în Bangladesh). De asemenea, normele stricte privind orele suplimentare şi condiţiile de lucru limitează flexibilitatea producţiei.
Raft Garments produce 12 milioane de articole pe an cu doar 250 de angajaţi, dar o nouă comandă de 3 milioane de unităţi din SUA ar putea forţa extinderea operaţiunilor.
Walmart a dublat importurile din India în aprilie comparativ cu anul trecut, dar negocierile de preţ sunt tensionate. Clienţii americani cer preţuri similare cu cele din Bangladesh, ceea ce pune presiune pe producătorii indieni.
”Toată lumea vrea să egalăm preţurile din Bangladesh. Acolo e blocajul”, a declarat Sivasubramaniam, directorul Raft Garments.