Porsche intră într-o nouă eră: Schimbări majore în conducere după rezultate financiare sub așteptări

După ce în februarie 2025 au fost înlocuiți directorii de vânzări și de finanțe, restructurarea continuă cu noi numiri la conducerea altor departamente-cheie, semnalând o schimbare generațională în interiorul companiei.

Lutz Meschke și Detlev von Platen, considerați numerele 2 și 3 din ierarhia companiei, și-au dat demisia forțată la începutul anului, ca urmare a rezultatelor sub așteptări. În locul lor au fost numiți Jochen Breckner (finanțe și IT) și Matthias Becker (vânzări și marketing), care au demarat rapid schimbări pe verticală în structura organizației.

Pe 19 august 2025, Vera Schalwig (45 de ani) va prelua conducerea departamentului de Resurse Umane și Afaceri Sociale, înlocuindu-l pe Andreas Haffner. În paralel, Joachim Scharnagl (49 de ani) va prelua divizia de Achiziții, în locul Barbarei Frenkel. Ambii provin din interiorul companiei, semnalând încrederea acționarilor în personalul format în cultura Porsche.

Un alt pas important în reorganizare este promovarea lui Michael Steiner (60 de ani) ca vicepreședinte al Consiliului de Administrație. Steiner este un veteran al companiei, conducând din 2016 departamentul de Cercetare și Dezvoltare. El va renunța la funcția din cadrul Grupului Volkswagen pentru a se concentra exclusiv pe Porsche.

Președintele Consiliului de Supraveghere, Wolfgang Porsche, a declarat că noile numiri reflectă „continuitatea și expertiza internă” și că acestea vor susține tranziția într-o perioadă complexă pentru industrie. La rândul său, CEO-ul Oliver Blume a subliniat că noii directori sunt „bine conectați și pregătiți să livreze rezultate încă din prima zi”.

Porsche AG a înregistrat rezultate financiare slabe în 2024 și prognoze în scădere pentru 2025:

  • Marja operațională: 6,5–8,5% (față de 10–12%)
  • Marja fluxului de numerar: 4–6% (față de 7–9%)
  • Marja EBITDA: 16,5–18,5% (față de 19–21%)

Vânzările în China au scăzut semnificativ, iar compania a anunțat renunțarea la unele planuri de extindere a producției de baterii prin Cellforce Group. Totodată, investițiile de 1,3 miliarde euro în dezvoltarea noii game de vehicule vor avea impact negativ pe termen scurt.

Conform profit.ro, deși ponderea modelelor electrice BEV este estimată între 20–22%, Porsche admite o încetinire a tranziției către electromobilitate, păstrând însă obiectivele strategice pe termen lung.

Sursa: www.stiripesurse.ro

India, primele declarații publice de la izbucnirea conflictului cu Pakistan

Mercedes-Benz mută producția SUV-ului GLC în SUA ca reacție la tarifele impuse de Trump