Studiu – 11% dintre români nu merg niciodată la evenimente culturale: lipsa timpului şi a banilor sunt principalele motive invocate. Cinema-ul rămâne în topul distracţiei în afara casei

Aproape o treime dintre români (31%) merg la evenimente culturale cel puţin o dată pe lună, iar în topul distracţiilor în afară casei conduce detaşat vizionarea filmelor, 56% dintre participanţii la studiu declarând că merg la cinema. Concertele sunt preferatele a 44% dintre persoane, în timp ce la teatru, festivaluri de muzică sau eveniment participă 37% dintre români. Deşi numărul celor care aleg să-şi petreacă timpul liber vizionând un film, un spectacol de teatru, un concert sau un meci de fotbal rămâne ridicat, o zecime dintre românii participanţi la studiu nu o fac motivând lipsa timpului sau a resurselor financiare, arată o cercetare efectuată de Eventim în rândul populaţiei din sudul şi vestul ţării.

„România e o piaţă foarte efervescentă pentru evenimentele culturale, devenind în ultimii ani de mare interes pentru nume importante de artişti, spectacole sau sportivi străini. Ce ne dorim noi este să le facem accesibile publicului larg, oferind o experienţă de cumpărare simplă, sigură şi transparentă – cu acces rapid la bilete şi plăţi 100% securizate”, a declarat Vlad Enăchescu, managing director Eventim România.

Astfel, lipsa timpului este cel mai frecvent invocată drept motiv de neparticipare, de către 54% dintre persoanele intervievate pentru cercetare. De asemenea, un procent apreciabil, de 48% dintre persoane, spune că preţul ridicat al biletelor reprezintă un impediment semnificativ în a cumpăra bilete la evenimente culturale.

Conform cifrelor scoase la iveală de studiu, intervalul financiar cel mai comod pentru achiziţionarea unui bilet la spectacol se situează între 51 şi 100 de lei. Un buget peste 300 lei este exclus de către persoanele de peste 55 ani.
În timp ce preţul biletelor este factorul hotărâtor pentru achiziţionarea biletelor, fiind invocat de 58% dintre românii participanţi la studiu, decizia de cumpărare a biletului este influenţată şi de performeri, dar şi de locaţia evenimentului. Cât priveşte genurile muzicale, în topul preferinţelor, conduc muzica pop (51%), urmată de cea clasică (28%) şi cea rock (25%).

„Studiul ne bucură pentru că a relevat un aspect extrem de important pentru noi: jumătate dintre români îşi cumpără biletele de pe site-urile consacrate de ticketing, ceea ce denotă faptul că aceştia au încredere în platformele online care surclasează ceilalţi vendori. Iar în ceea ce ne priveşte, platforma internaţională, validată în timp şi teritorii, ne dă încrederea că suntem un partener bun pentru clienţii noştri.”, adaugă Vlad Enăchescu.

Există însă şi un aspect care ar trebui să dea de gândit celor care aleg să-şi cumpere bilete online: aceştia ar trebui să aleagă doar platformele consacrate sau vânzătorii autorizaţi pentru a evita să fie păcăliţi. Cu acest fenomen s-au confruntat 17% dintre respondenţi, care au declarat că fie au cumpărat bilete false, fie au accesat site-uri false, fie au plătit unor persoane fizice bilete şi nu le-au primit. Conform studiului efectuat în luna mai de către Eventim, românii au şi câteva reproşuri pentru organizatorii de evenimente, 5 din 10 respondenţi fiind  deranjaţi cel mai mult de cozile mari de la intrare, bar sau toalete.

Eventim este compania lider pe piaţa europeană de ticketing şi live entertainment, prima înfiinţată în Europa acum 35 de ani. Parte din CTS Eventim AG & Co. KGaA – grup prezent în 25 de ţări şi numărul 2 la nivel mondial în domeniu – Eventim crede în puterea emoţiilor trăite pe viu şi le aduce mai aproape de oricine, oriunde s-ar afla. Eventim este activă în România încă din 2007, fiind singura companie locală de ticketing cu un sistem internaţional de vânzare a biletelor. Grupul CTS Eventim operează în ţări precum Germania, Austria, Italia, Franţa, Spania, Marea Britanie, Elveţia, Ţările Nordice, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Israel, Brazilia, Canada, Statele Unite, şi altele – oferind soluţii de ticketing integrate pentru milioane de spectatori din întreaga lume. În România, compania oferă acces la cele mai dorite evenimente precum Fantoma de la Operă, Festivalul Internaţional “George Enescu”, Gala Neagu sau Till Lindeman, în calitate de partener exclusiv de ticketing.

Valul de căldură se prelungeşte – Cea mai mare parte a ţării, sub cod galben de caniculă sâmbătă şi duminică / Vineri, cod portocaliu de furtuni, în Oltenia, nordul Moldovei şi local în Carpaţii Meridionali şi Orientali

Gennaro Gattuso nu mai este antrenor al echipei Hajduk Split