FOTO În această clădire se decide soarta industriei auto mondiale: Trei funcționari chinezi au ‘pâinea și cuțitul’

China deţine cvasi-monopolul pe piaţa metalelor rare, din care sunt produşi magneţii utilizaţi în motoarele automobilelor electrice, iar adăugarea lor pe lista produselor restricţionate la export, în luna aprilie, a forţat toţi exportatorii să ceară licenţe de la oficialii din Beijing, conform Agerpres.

Revizuirea autorizaţiilor de export pentru metale rare, care sunt cruciale pentru motoarele automobilelor, turbinele eoliene şi chiar şi pentru avioanele de vânătoare americane F-35, cade în sarcina Biroului pentru securitate industrială şi control al importurilor şi exporturilor, o entitate din subordinea Ministerului chinez al Comerţului.

În condiţiile în care de la finele lunii aprilie şi până în prezent au fost eliberate doar câteva autorizaţii de export, lobby-iştii şi diplomaţii spun că este vorba doar de o mică parte din valul de solicitări venite de la constructorii auto, companiile care produc semiconductori şi firmele din sectorul aerospaţial din întreaga lume.

Când au fost introduse noile restricţii cu privire la exporturile de metale rare, biroul de control al exporturilor avea doar 30 de angajaţi, iar între timp personalul s-a dublat până la aproape 60 de angajaţi, au dezvăluit două surse care au participat, săptămâna trecută, la o reuniune între Ministerul chinez al Comerţului şi reprezentanţi ai companiilor chineze şi europene de semiconductori.

„Apreciem că MOFCOM şi-a majorat resursele pentru a face faţă cererii şi lucrează din greu şi în regim de program prelungit la acest subiect. Însă realitatea este că situaţia are un impact uriaş asupra unei game variate de sectoare. Este ceva ce ar fi putut fi mai bine planificat şi implementat”, a declarat secretarul general al Camerei de comerţ europene în China, Adam Dunnett, referindu-se la Ministerul chinez al Comerţului.

Potrivit schemei de personal publicată pe site-ul Ministerului chinez al Comerţului, în luna iunie 2024 erau doar trei oficiali de rang înalt în cadrul biroului care poate aproba licenţele de export.

Pe pagina de Internet a Ministerul chinez al Comerţului este afişat şi programul de lucru al biroului respectiv: Miercuri între orele 8:30 -11:30 şi 14:00 -17:00.

Mai multe uzine şi linii de producţie ale furnizorilor europeni de componente auto au fost închise din cauza lipsei de metale rare, provocată de decizia Chinei de a impune restricţii la astfel de exporturi, a anunţat, miercuri, Asociaţia Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA), care a avertizat că urmează şi alte închideri.

content-image

Sursa: www.stiripesurse.ro

Accident tragic în Cluj-Napoca: Un bărbat și-a pierdut viața după ce s-a răsturnat cu mașina

Wizz Air lansează un zbor direct Sibiu-Birmingham din octombrie