Evenimentul se dorește a fi nu doar o celebrare a unei realizări tehnologice remarcabile, ci și un semnal clar privind capacitatea industriei feroviare românești de a renaște și de a concura pe piața internațională. Alegerea Gării de Nord – principalul nod feroviar al țării – și, în mod special, a Salonului Regal, spațiu cu o puternică încărcătură istorică, reflectă ambiția acestui proiect: reînnodarea unei tradiții întrerupte și orientarea către viitor.
Automotorul Leon a fost proiectat și realizat de Electroputere VFU Pașcani, companie membră a GRAMPET Group, cu o tradiție de peste 155 de ani în producția și reparația de material rulant. Echipat cu două Power-Pack-uri MTU de câte 390 kW și având o capacitate de 155 de locuri pe scaune, trenul oferă pasagerilor condiții moderne de confort – aer condiționat, spații pentru bagaje mari și biciclete, ferestre panoramice, izolație fonică și toaletă ecologică adaptată persoanelor cu dizabilități.
Proiectul a implicat efortul a peste 180 de specialiști români și a trecut prin 30.000 de kilometri de teste pentru a obține certificarea CE, ceea ce îi permite să circule pe toate rețelele feroviare europene.