CFR organizează licitaţie pentru modernizarea a peste 82 de kilometri de cale ferată, între Craiova şi Igiroasa. Termenul maxim de finalizare este de cinci ani, valoarea lucrărilor depăşind patru miliarde de lei

Compania CFR lansează procedura de licitaţie pentru lucrări de proiectare şi execuţie în vedere modernizării infrastructurii feroviare pe o distanţă de peste 82 de kilometri, între Craiova şi Igiroasa. Valoarea totală a lucrărilor care este asigurată din fonduri europene este de 4,16 miliarde de lei fără TVA, iar termenul maxim pentru finalizare este de cinci ani.

Cei 82,24 de kilometri de cale ferată care urmează a fi reabilitaţi reprezintă primele două loturi din tronsonul Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş pe care CFR vrea să îl modernizeze. Primul lot, între Craiova şi Filiaşi, are o lungime de 37,975 kilometri, iar al doilea, de la Filiaşi la Igiroasa, are 44,265 kilometri. 

 
„Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 4,16 miliarde lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Durata de implementare este de 54 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru execuţie pentru Lotul 1, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 48 de luni pentru execuţie pentru Lotul 2”, se arată într-un comunicat dat publicităţii, miercuri, de CFR.

 
Contractul pentru mdernizarea lotului dintre Craiova şi Filiaşi are o valoare estimată de 2.282.592.414 lei fără TVA, în timp ce pentru lotul dintre Filiaşi şi Igiroasa valoarea estimată a lucrărilor va fi de  1.886.557.595,58 lei, fără TVA. 
 
Potrivit oficialilor CFR, scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş , traseu cu o lungime de 225,287 kilometri, vizează: îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între e 120 km/h şi  160 km/h; modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacităţii de tranzit; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi.
 
În cadrul proiectului vor fi modernizate staţiile şi haltele, dar şi poduri, podeţe de pe traseu şi vor fi reabilitate clădirile staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare. De asemenea, modernizarea tronsonului presupune şi montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; montarea de instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă.
 
Anunţul de participare la procedura de licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.
 
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23 septembrie 2024.
 
În lunile mai şi iunie au fost lansate procedurile de achiziţie publică pentru celelalte 4 loturi, care au termen de depunere şi deschidere a ofertelor în data de 28 august 2024 (loturile 3 şi 6), respectiv 16 septembrie (loturile 4 şi 5), valoarea totală estimată a acestor achiziţii fiind de circa 12,22 miliarde lei fără TVA.

Ministrul Muncii: 82,56% din pensii au fost majorate ca urmare a recalculării / În iulie 2024, pensia medie era 2.250 de lei / În septembrie, pensia medie creşte la 2.761 de lei / Când vor fi viraţi banii pensionarilor

Prima locomotivă electrică modernizată cu fonduri prin PNRR va fi testată în vederea punerii în circulaţie anul acesta / Alte 54 de locomotive vor beneficia de lucrări de modernizare