Întrebat la B1 TV despre stadiul digitalizării la Ministerul Economiei, Radu Miruţă a răspuns: ”Cred că este cel mai nedigitalizat minister”.
”Nici măcar registrul de la Secretariat nu este printr-un sistem de management al documentelor. Dacă întreb despre un document, singura variantă este să iei din hop în hop şi să vezi prin ce birou se află. Evident că voi construi încet-încet o astfel de soluţie, ca măcar pentru organizarea internă să se rezolve aceste lucruri. După aceea, toate instituţiile, toate entităţile din subordine a acestui minister trebuie să fie optimizate. Sunt zeci de hârtii, sute, mii de hârtii care se transmit încrucişat. Pentru că nimeni nu observă un traseu comun al acestor hârtii. Hai să centralizăm lucrurile în acest minister, hai să optimizăm fluxurile”, a afirmat ministrul Radu Miruţă.
El a dat un exemplu din ultimele două zile, când a semnat de trei ori pentru ca o angajată din minister să poată pleca în delegaţie la Bruxelles.
”Am semnat de trei ori, de ieri până astăzi, pentru ca o colegă să plece într-o delegaţie la Bruxelles. De trei ori. O dată că sunt de acord, în care erau toate detaliile, o dată că accept valoarea biletului de avion şi încă o dată pentru ceva redundant. Toate etapele astea şi frustrează, creează muncă suplimentară în rândul angajaţilor, scade eficienţa şi în mintea mea nu produc nimic plus-valoare. Dacă mă pui în faţa unei decizii, toate detaliile sunt prinse în decizia aia, o aprob, după care fiecare pleacă şi o duce la îndeplinire pe canalul lui”, a mai declarat ministrul Economiei, Radu Miruţă.