Valul de căldură loveşte vânzările Greggs, lanţul britanic de patiserii renumit pentru cârnaţii săi în aluat – acţiunile scad cu 15%

#image_title

Lanţul britanic de patiserii Greggs, cunoscut pentru celebrii săi cârnaţi în aluat (”sausage rolls”) şi alte produse calde, a anunţat miercuri că vânzările din luna iunie au fost afectate semnificativ de valul neobişnuit de căldură. Drept urmare, acţiunile companiei au scăzut cu aproximativ 15% în aceeaşi zi, după ce Greggs a publicat o actualizare a rezultatelor comerciale, transmite CNBC.

Deşi vânzările comparabile au crescut cu 2,6% în primul semestru din 2025, iar vânzările totale au atins 1,03 miliarde de lire sterline (1,4 miliarde de dolari), compania a avertizat că temperaturile extrem de ridicate din iunie, a doua cea mai caldă lună iunie înregistrată vreodată în Regatul Unit – au dus la scăderea numărului de clienţi în magazine. Potrivit comunicatului, vremea fierbinte a crescut cererea pentru băuturi reci, dar a redus considerabil traficul general în locaţiile Greggs.

Printre produsele de succes ale companiei se numără rulourile cu cârnaţi, plăcintele cu pui, gogoşile cu gem şi mai nou macaroanele cu brânză (Mac & Cheese), care au devenit virale pe reţelele sociale.

Totuşi, Greggs nu a precizat dacă produsele calde au fost cele mai afectate de valul de căldură, deşi este probabil ca temperaturile de peste 33°C din sudul Angliei să fi influenţat preferinţele clienţilor.

Greggs urmează să publice rezultatele financiare interimare pentru 2025 la sfârşitul lunii iulie, moment în care este aşteptată o detaliere a impactului pe categorii de produse. Între timp, compania a avertizat că, în condiţiile actuale de piaţă, profitul operaţional pentru întregul an ar putea fi ”modest sub nivelul înregistrat în 2024”.

În pofida dificultăţilor recente, Greggs îşi menţine planurile de expansiune, vizând între 140 şi 150 de noi locaţii nete deschise până la finalul anului.

”Greggs resimte căldura — dar nu în sensul dorit”, a comentat Mark Crouch, analist de piaţă la eToro. El a subliniat că o scădere a cererii pentru un brand bazat pe accesibilitate şi convenienţă ridică semne de întrebare, mai ales într-o perioadă în care traficul în magazine ar trebui să fie crescut.

”Sigur, este mai greu să vinzi un rulou cu cârnat fierbinte în mijlocul unei canicule, dar trebuie luat în calcul şi faptul că bugetele consumatorilor sunt în continuare sub presiune. Chiar dacă inflaţia se reduce, Greggs ar putea pierde puţin din atractivitatea sa bazată pe valoare”, a adăugat Crouch.

 

Un rover NASA oferă un indiciu cu privire la absenţa vieţii pe Marte

Incendiu la un depozit de fier vechi din municipiul Buzău. Focul se manifesta pe o suprafaţa de aproximativ 200 mp, la stive de cartoane şi mase plastice, cu risc de propagare la utilaje.