Un senator PNL afirmă că linia de cale ferată între Iaşi şi Ungheni (Republica Moldova), de 25 de kilometri, va fi electrificată. Investiţia se ridică la 33,8 milioane de euro şi va fi realizată din bani europeni

#image_title

Senatorul PNL Lucian Rusu susţine că linia de cale ferată de la Iaşi la Ungheni, care asigură legătura între România şi Republica Moldova, va fi electrificată, proiectul fiind aprobat de către Comisia Europeană.

 

Potrivit senatorului liberal, Comisia Europeană a aprobat, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), finanţarea proiectului de electrificare a liniei de cale ferată Iaşi – Frontieră – Ungheni, în valoare de 33,8 milioane de euro. 
Proiectul include electrificarea a aproximativ 25 km de cale ferată, reabilitarea podului feroviar peste râul Prut, dar şi modernizarea infrastructurii feroviare, respectiv şine, terasamente, sisteme de prindere, traversări şi balast.

Trenurile de călători vor putea circula pe acest tronson cu viteze de până la 140 km/h, iar cele de marfă cu până la 80 km/h.
”Această investiţie strategică reprezintă drumul normal pentru modernizarea infrastructurii feroviare din estul României şi Republica Moldova, contribuind la consolidarea conexiunilor transfrontaliere dintre cele două ţări. Vom creşte gradul de siguranţă în transportul feroviar şi vom diminua impactul asupra mediului, prin înlocuirea tracţiunii diesel cu tracţiune electrică”, a declarat senatorul PNL, Lucian Rusu.
Proiectul este parte integrantă a reţelei de transport TEN T Core şi se încadrează în coridorul european „Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee.
Acordul de grant va fi semnat în octombrie 2025, iar lucrările ar urma să fie finalizate în iunie 2028.

BNR a decis menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la 6,50% pe an

Consiliul Concurenţei analizează preluarea magazinelor La Cocoş de către Grupul Schwarz, care operează în România reţelele de magazine Kaufland şi Lidl