Astfel, 43% dintre respondenţi spun că ar apela la ajutorul familiei pentru a face faţă unui eventual gol financiar, în cazul unui accident, unei boli sau al unui deces, iar 36% dintre ei ar utiliza economiile proprii sau surse personale de venit pasiv. În schimb, doar 11% dintre români afirmă că sunt protejaţi printr-o asigurare de viaţă.
“Deşi observăm o evoluţie pozitivă a numărului poliţelor de asigurare de viaţă, mulţi români sunt încă vulnerabili la riscuri financiare mari. Asigurarea de viaţă este, în esenţă, un act de grijă faţă de cei dragi, iar accesul la protecţie financiară durabilă este un element esenţial pentru bunăstarea fiecărei familii”, a declarat directorul general al UNSAR, Alexandru Ciuncan.
Această nevoie acută de protecţie este susţinută şi de datele pieţei: deficitul de protecţie financiară în România a ajuns la peste 154.000 de lei per familie. Cu toate acestea, evoluţia pozitivă a pieţei – care a crescut cu 14% în primul trimestru din 2025, arată un interes în creştere pentru astfel de soluţii de protecţie pe termen lung. Practic, dezvoltarea pieţei reflectă o tendinţă de maturizare şi o preocupare crescută pentru stabilitatea financiară individuală şi familială, susţin specialiştii UNSAR
“Este important să continuăm demersurile de educaţie financiară, pentru a-i ajuta pe români să înţeleagă rolul esenţial pe care îl joacă asigurările de viaţă într-un plan de siguranţă, autonomie şi stabilitate economică pe termen lung”, a precizat Roxana Băluţă, specialist Asigurări de Viaţă şi Sănătate şi Coordonator Programe UNSAR.
Înfiinţată în 1994, UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 21 de companii de profil care deţin o pondere de peste 90% din piaţa locală de asigurări. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federaţiei Asigurătorilor şi Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe.