Vânzările globale de vehicule electrice au crescut pe fondul cererii din China și Europa

#image_title

Totuşi, vânzările de vehicule electrice în Statele Unite au scăzut luna trecută cu 1% şi nu se întrevede o redresare în acest an, pe fondul politicilor anunţate de administraţia Trump, a declarat analistul şef de la Rho Motion, Charles Lester. Acesta a explicat că America de Nord, afectată şi de încetinirea vânzărilor în Canada, este pentru prima dată în urma ţărilor din “restul lumii”, care includ pieţele emergente din sud-estul Asiei, precum şi America de Sud şi Centrală.

Producătorii auto mondiali sunt afectaţi de taxele vamale de 25% din Statele Unite, a doua mare piaţă auto globală, ceea ce a determinat multe companii auto să-şi retragă previziunile pentru 2025.

În Europa, subvenţiile pentru persoane fizice şi juridice pe pieţele cheie, cum ar fi Germania, Marea Britanie şi Spania, alături de lansarea mai multor modele accesibile EV, ar urma să sprijine vânzările de maşini electrice în semestrul doi al anului.

Deşi unele din cele mai de succes modele EV de pe segmentul maşinilor mici sunt produse de producători auto europeni, cum ar fi Volkswagen şi Renault, cele ale mărcilor din China, inclusiv BYD, îşi majorează cota de piaţă pe continent şi stimulează creşterea pe pieţele emergente, a explicat Lester.

În iunie, vânzările globale de vehicule electrice şi hibride plug-in au urcat la 1,8 milioane de unităţi, conform datelor Rho Motion. În China, cea mai mare piaţă auto din lume, avansul pe acest segment a fost de 28%, la 1,11 milioane de unităţi. Europa a raportat un avans de 23%, la 0,39 milioane de unităţi, în timp ce livrările în America de Nord au scăzut cu 9%, la 0,14 milioane de unităţi. În restul lumii vânzările au crescut cu 43%, la 0,14 milioane de unităţi.

“Au existat informaţii în ultimele luni privind o potenţială încetinire în China, deoarece unele oraşe nu mai acordă subvenţii. Dar, per ansamblu, ne aşteptăm să fie disponibile mai multe subvenţii în semestrul doi, stimulând vânzările spre finalul anului”, a declarat Lester.

Pe plan mondial, guvernele adoptă măsuri de încurajare a vânzărilor EV, în timp ce tensiunile comerciale şi încetinirea pieţelor auto ar putea duce la închideri de fabrici auto şi la concedieri.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Mihai Filip (OVES Enterprise): ne așteptăm la o scădere prelungită în IT – piața românească resimte presiunea contractării internaționale și a majorărilor

Remaniere la Kiev cu ochii pe relaţiile cu Trump. Cine este Iulia Svîrîdenko, economista „cu sânge rece” propusă de Zelenski pentru a conduce guvernul ucrainean?