Kamaz, principalul producător rus de camioane, va reduce producţia şi va implementa o săptămână de lucru mai scurtă

#image_title

Compania dă vina pe politica ”miopă” a importatorilor de echipamente străine şi pe dobânzile ridicate menţinute de Banca Centrală a Rusiei.

Potrivit Kamaz, piaţa camioanelor de peste 14 tone s-a prăbuşit cu 60% în prima jumătate a anului. Printre cauzele identificate se numără:

Supraaprovizionarea pieţei cu echipamente străine în 2023, în ciuda previziunilor privind o scădere a cererii;

Politica monetară restrictivă, care a făcut imposibilă achiziţia de camioane noi prin credit sau leasing, obligând totodată firmele de transport să returneze echipamentele achiziţionate anterior în leasing.

Kamaz a precizat că peste 30.000 de camioane se află acum în depozite, fără cerere, chiar şi la preţuri mult sub nivelul pieţei.

Situaţia companiei reflectă dificultăţi economice mai largi în Rusia, unde economia, după o perioadă de supraîncălzire alimentată de cheltuieli militare, încetineşte brusc. Kamaz este considerat un indicator esenţial al activităţii economice, în special în sectoarele construcţiilor şi transportului.

Decizia Kamaz vine în contextul în care şi alţi producători auto majori, precum Avtovaz şi Uzina de Automobile Gorki (GAZ), au anunţat reduceri similare ale programului de lucru, în condiţiile în care costurile de creditare rămân prohibitive.

Banca Centrală a Rusiei este aşteptată să reducă rata de dobândă cu 200 de puncte de bază, până la 18%, în cursul zilei de vineri, potrivit unui sondaj realizat de Reuters în rândul analiştilor.

VIDEO Viktor Orbán, discurs controversat la Băile Tușnad: ‘Probabilitatea unui război mondial crește continuu’

Tragedie în timpul raliului automobilistic de la Fourme, din Franța. Doi spectatori au murit după ce au fost loviţi de o maşină