Potrivit lor, infractorii cibernetici pot pretinde că sunt de la bancă, de la Poliţie sau că sună din partea altor instituţii sau autorităţi, pentru a câştiga încrederea publicului.
„Scopul lor este să te manipuleze prin activarea unui sentiment de urgenţă şi frică, pentru a te convinge să le oferi date sensibile sau să transferi bani în conturi controlate de ei”, au transmis ei.
NU oferi niciodată date confidenţiale prin telefon. Nicio instituţie legitimă nu îţi va solicita date de autentificare sau coduri de securitate cum ar fi codul CVV de pe card.
NU transfera bani la cererea urgentă a unei persoane necunoscute, indiferent cât de oficială pare. Băncile nu îţi vor cere niciodată să muţi banii într-un “cont securizat”.
Dacă ai suspiciuni, închide apelul imediat şi contactează banca sau instituţia în numele căruia s-a apelat, folosind un număr de telefon oficial, de pe site-ul lor.
De asemenea, în anunț cei de la DNSC au menționat că pot fi contactați la numărul 1911 sau pe site-ul lor oficial, adică https://dnsc.ro, iar plângerile pentru tentativele de fraudă se pot depune la https://pnrisc.dnsc.ro.