Compania de distribuţie şi logistică Aquila a înregistrat în primul semestru al anului un profit net de 29 milioane de lei, în scădere de 17% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Veniturile Grupului Aquila au înregistrat o creştere de aproximativ 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2024, până la 1,56 miliarde de lei.
”Profitul net înregistrat în primul semestru din 2025 este de 29 milioane de lei, în scădere cu 17% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a creşterii costurilor cu salariile şi a diferenţelor de curs valutar din ultimele luni din 2025”, arată compania.
EBITDA a înregistrat o creştere de 17%, până la 91 milioane de lei.
În primul semestru al anului, veniturile Grupului Aquila au înregistrat o creştere de aproximativ 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2024, până la 1,56 miliarde de lei. Evoluţia a fost susţinută în principal de creşterea organică din segmentul de distribuţie şi de companiile achiziţionate în 2024 şi 2025, care au generat aproximativ 6% din creşterea în veniturile totale.
”Sinergiile cu companiile preluate, dezvoltarea brandurilor proprii şi orientarea pe canalele cu marje mai atractive au susţinut rezultatele înregistrate în primul semestru, într-un context marcat şi de finalizarea unei noi achiziţii pe piaţa din Ungaria. Această extindere regională se aliniază strategiei noastre de diversificare şi integrare a unor linii de afaceri cu potenţial de creştere imediată, cu impact direct asupra obiectivelor financiare asumate. Brandurile proprii au continuat să performeze, cu o evoluţie notabilă în segmentul non-alimentar – JetXpert, AquaXpert şi ExpertWipes, unde vânzările s-au dublat faţă de perioada similară a anului trecut. Deşi contextul economic generat de modificările fiscale influenţează profitabilitatea, modelul nostru de afaceri, robust şi adaptabil, ne oferă instrumentele necesare pentru a gestiona eficient aceste ajustări şi pentru a menţine o traiectorie de creştere sustenabilă, pe termen mediu şi lung”, spune Cătălin Vasile, CEO AQUILA.
În structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuţie şi logistică au înregistrat creşteri de 20%, respectiv 23%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 5%. Canalele de distribuţie cu cel mai mare ritm de creştere au fost HoReCa şi canalul de vânzare tradiţional, care au înregistrat vânzări cu peste 20% mai mari.
Vânzările aferente brandurilor proprii au înregistrat o creştere de 20% faţă de primul semestru din 2024, până la aproape 64 milioane de lei. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă şi Yachtis) au înregistrat un avans de 14%, iar cele aferente produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) s-au dublat.
Aquila este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi regiune, având un model de afaceri integrat care acoperă distribuţia, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum şi activităţi de producţie.
Cu o prezenţă extinsă în Republica Moldova şi Ungaria, compania oferă soluţii eficiente şi personalizate, sprijinind partenerii în optimizarea lanţului de aprovizionare. Prin reţeaua extinsă în 3 ţări, Aquila asigură disponibilitatea unei game largi de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiţionale, reţele moderne de retail şi platforme online. Portofoliul AQUILA, format din peste 15.000 de produse, Aquila operează prin 4 canale principale de distribuţie, având ca obiectiv strategic dezvoltarea segmentului HoReCa printr-un portofoliu complementar şi sinergii cu companiile achiziţionate şi deţine cea mai extinsă şi performantă flotă de distribuţie din regiune de peste 1.600 autovehicule, din care mai mult de 200 sunt autocamioane.
În 2024, Aqula a înregistrat venituri record, de aproape 3 miliarde de lei, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, susţinute de strategia de creştere bazată pe consolidarea segmentului de distribuţie, diversificarea portofoliului şi dezvoltarea brandurilor proprii.
Fondată în 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) în noiembrie 2021. Din grupul Aquila fac parte 6 companii Aquila Part Prod Com SA (compania-mamă) şi filialele sale Printex SA, Trigor AVD SRL (din Republica Moldova), Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL, Parmafood Trading SRL şi KITAX Kft din Ungaria. Acţiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi în indicii Global Micro Cap ai FTSE Russell.
Are peste 3.500 de angajaţi, inclusiv 5% străini.