Retailul global se reinventează în actualul context economic. Ce planuri ascund marile magazine pentru viitorul consumatorilor?

Știri de azi | Retailul global se reinventează în actualul context economic. Ce planuri ascund marile magazine pentru viitorul consumatorilor? - Știri de azi |
#image_title

Studiul EY și WRC evidențiază reziliența sectorului de retail, care a depășit numeroase provocări de-a lungul decadelor – de la creșterea cumpărăturilor online și apariția smartphone-urilor, la crize financiare și pandemia globală.

În ciuda acestor șocuri, capitalizarea bursieră a primilor 20 de retaileri la nivel mondial s-a triplat, demonstrând adaptabilitatea și capacitatea de dezvoltare sustenabilă a sectorului, potrivit Agerpres.

Liderii din retail au identificat șase priorități strategice:

1. Valorificarea activelor existente pentru servicii B2B – infrastructura și baza de clienți sunt investite pentru a crea noi surse de venit.

2. Remodelarea spațiilor fizice și digitale – magazinele devin centre comunitare, puncte de ridicare, sau locuri pentru servicii de revânzare, închiriere și sănătate.

3. Restructurarea activității prin cedări și achiziții strategice – 49% dintre CEO planifică să cedeze active neperformante, iar 58% intenționează fuziuni și achiziții pentru tehnologie și integrare verticală.

4. Adoptarea tehnologiei – inteligența artificială devine esențială pentru eficiență, experiența clienților și susținerea noilor modele de business.

5. Investiții în oferte complet noi – retailerii explorează sectoare precum sănătate, media, imobiliare sau servicii financiare pentru a deschide noi direcții de creștere.

6. Explorarea parteneriatelor – companiile valorifică infrastructura logistică și tehnologică pentru a diversifica sursele de venit și a răspunde cererii consumatorilor.

Malin Andree, lider EY Global, EMEIA and Nordics Retail, subliniază optimismul și capacitatea de inovare a sectorului: „În pofida incertitudinii, schimbarea aduce oportunități, iar comercianții trebuie să dea dovadă de curaj.”

Ian McGarrigle, președintele World Retail Congress, atrage atenția asupra importanței implementării progresive a noilor modele: „Accentul trebuie pus pe profitabilitate și creștere, integrând treptat noi servicii și valorificând datele despre clienți pentru a genera rezultate pe termen lung.”

EY Future Consumer Index (februarie 2025) a sondat peste 20.000 de consumatori din 26 de țări pentru a urmări evoluția comportamentului acestora, iar CEO Outlook Survey (aprilie 2025) a colectat opiniile a 1.200 de directori generali, printre care 90 din retail, privind riscurile, oportunitățile și tendințele emergente în sector.

Aceste cercetări confirmă că, deși incertitudinea economică rămâne ridicată, schimbările din retail sunt inevitabile și aduc cu ele oportunități de creștere și inovare fără precedent.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Știri de azi | Zelenski a ajuns la Washington: ‘Poporul nostru va fi întotdeauna recunoscător preşedintelui Trump’ - Știri de azi |

Zelenski a ajuns la Washington: ‘Poporul nostru va fi întotdeauna recunoscător preşedintelui Trump’

Știri de azi | Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociaţiei CFA România a crescut în iulie cu 5,0 puncte, până la valoarea de 34,9 puncte/ Rata anticipată a inflaţiei a crescut / 94% dintre cei chestionaţi anticipează deprecierea leului faţă de euro - Știri de azi |

Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociaţiei CFA România a crescut în iulie cu 5,0 puncte, până la valoarea de 34,9 puncte/ Rata anticipată a inflaţiei a crescut / 94% dintre cei chestionaţi anticipează deprecierea leului faţă de euro