Potrivit companiei, în urma unei întâlniri organizate la sediul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), la care au participat reprezentanți ai ARF, CFR Călători și CFR SA, au fost identificate soluțiile necesare pentru depășirea impedimentelor existente.
„Nu există riscul interdicției de circulație a unor trenuri operate de către CFR Călători pe rețeaua națională aflată în administrarea CFR SA”, se arată într-un comunicat oficial.
Problemele financiare rămân
Totuși, compania atrage atenția că facilitățile de călătorie acordate unor categorii sociale nu sunt decontate integral la nivelul prestațiilor efectuate. În plus, valoarea compensației primite este inferioară celei prevăzute în Contractul de Serviciu Public, ceea ce creează presiuni financiare asupra operatorului feroviar.
Cine sunt cei trei „CFR”
Pentru a evita confuziile frecvente, CFR Călători reamintește că există trei mari companii feroviare de stat, fiecare cu atribuții distincte:
CFR Călători (SNTFC „CFR Călători” SA) – operatorul național de transport feroviar de pasageri, care efectuează exclusiv transport public de călători pe baza contractului cu ARF.
CFR Infrastructură (CNCF „CFR” SA) – administratorul infrastructurii feroviare, care gestionează șinele, stațiile, peroanele, semnalizarea și dirijează circulația tuturor trenurilor.
CFR Marfă (SNTFM „CFR Marfă” SA) – operatorul național specializat în transportul de marfă.
Compania precizează că își menține obiectivul de a oferi servicii de transport accesibile pentru toate categoriile de cetățeni, în condiții de siguranță și cu respectarea normelor de protecție a mediului.