Kering vinde divizia de cosmetice şi parfumuri către L’Oréal pentru 4,7 miliarde de dolari, în efortul CEO-ului Luca de Meo de a reduce datoria grupului

Știri de azi | Kering vinde divizia de cosmetice şi parfumuri către L’Oréal pentru 4,7 miliarde de dolari, în efortul CEO-ului Luca de Meo de a reduce datoria grupului - Știri de azi |
#image_title

Grupul de lux Kering, proprietarul brandului Gucci, a anunţat vânzarea diviziei sale de frumuseţe către L’Oréal pentru 4 miliarde de euro (4,66 miliarde de dolari), marcând o schimbare strategică majoră sub conducerea noului CEO, Luca de Meo, care urmăreşte să reducă datoria companiei şi să se concentreze pe activitatea principală de modă, transmite CNBC.

Potrivit acordului, gigantul francez din domeniul cosmeticelor L’Oréal va achiziţiona brandul de parfumuri Creed, cumpărat de Kering în 2023 pentru 3,5 miliarde de euro, precum şi drepturile exclusive, pentru o perioadă de 50 de ani, de a dezvolta produse de frumuseţe şi parfumuri pentru casele de modă Bottega Veneta, Balenciaga şi Alexander McQueen.

L’Oréal va obţine, de asemenea, licenţa Gucci Beauty pentru o perioadă similară, după expirarea actualului acord cu Coty, estimat să dureze până în 2028.

Analiştii de la Bernstein au descris tranzacţia drept ”un medicament amar, dar necesar”, subliniind că vânzarea la un preţ apropiat de cel plătit pentru Creed în urmă cu doi ani este o decizie pragmatică pentru stabilitatea financiară a grupului.

Pentru L’Oréal, achiziţia Kering Beauté reprezintă cea mai mare preluare din istoria companiei, depăşind achiziţia brandului australian Aesop pentru 2,5 miliarde de dolari în 2023. Tranzacţia va întări poziţia L’Oréal în segmentul parfumurilor de lux, aflat în creştere rapidă.

Acţiunile Kering au crescut cu 4,7% după anunţ, iar cele ale L’Oréal cu 1,4%.

Vânzarea este considerată un pas esenţial pentru reducerea datoriei nete a Kering, care se ridica la 9,5 miliarde de euro la sfârşitul lunii iunie, la care se adaugă aproximativ 6 miliarde de euro în obligaţii de leasing. Mişcarea vine la mai puţin de două luni după ce Luca de Meo a preluat conducerea grupului, promiţând ”să raţionalizeze şi reorganizeze” activităţile pentru a evita retrogradarea ratingului de credit.

Divizia Kering Beauté, creată în 2023 pentru a diversifica veniturile dincolo de brandul Gucci, a înregistrat o pierdere operaţională de 60 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2025. În acelaşi timp, vânzările Gucci au scăzut cu 25% faţă de anul anterior, pe fondul slăbirii cererii din China.

Analiştii spun că L’Oréal a profitat de contextul favorabil pentru a încheia o afacere avantajoasă cu un Kering aflat sub presiune financiară.

”Divizia Luxe a L’Oréal este într-un moment de forţă, iar licenţele pentru parfumuri şi produse de frumuseţe asociate brandurilor Kering oferă un potenţial uriaş”, a spus Bruno-Roland Bernard, profesor la Institut Français de la Mode.

Tranzacţia, consiliată de Evercore şi Centerview pentru Kering şi de Bank of America şi Rothschild pentru L’Oréal, este aşteptată să se finalizeze în prima jumătate a anului 2026.

 

Știri de azi | Investiţie de 5 milioane de euro pentru construcţia primului Centru pentru victimele violenţei domestice, în Cluj-Napoca - Știri de azi |

Investiţie de 5 milioane de euro pentru construcţia primului Centru pentru victimele violenţei domestice, în Cluj-Napoca

Știri de azi | Ministerul Mediului reia concursurile pentru conducerea a trei Gărzi Forestiere – Braşov, Focşani şi Bucureşti / Diana Buzoianu: Avem nevoie de oameni competenţi, care să facă din această misiune o prioritate naţională - Știri de azi |

Ministerul Mediului reia concursurile pentru conducerea a trei Gărzi Forestiere – Braşov, Focşani şi Bucureşti / Diana Buzoianu: Avem nevoie de oameni competenţi, care să facă din această misiune o prioritate naţională