România a realizat vânzări totale de aproape jumătate de miliard de euro în primele zece luni ale anului 2025, din exporturile de ovine vii, bovine vii şi carne de pasăre către pieţele terţe, anunţă Ministerul Agriculturii, citând date publicate de Comisia Europeană – Agridata Europa.
De asemenea, Ministerul Agriculturii se mai laudă cu faptul că România este lider european la exportul de cereale, însă nu menţioneză nicio valoare şi nicio cantitate privind cerealele exportate.
”România îşi consolidează poziţia de lider în agricultura europeană, atingând în 2025 performanţe istorice în exporturile de cereale şi animale vii către pieţele din afara Uniunii Europene, potrivit celor mai recente date publicate de Comisia Europeană – Agridata Europa: Locul 1 în Uniunea Europeană la exportul de cereale, poziţie menţinută şi în primul trimestru al anului comercial 2025/2026 (1 iulie 2025 – 30 iunie 2026), confirmând potenţialul competitiv al agriculturii româneşti”, anunţă ministerul.
Ministerul Agriculturii mai vorbeşte de recorduri financiare absolute în sectorul zootehnic, cu vânzări totale de aproape jumătate de miliard de euro în primele zece luni ale anului 2025:
– 210 milioane euro – exporturi de ovine vii,
– 150 milioane euro – exporturi de bovine vii,
– 100 milioane euro – exporturi de carne de pasăre către pieţele terţe.
”Aceste rezultate confirmă eficienţa măsurilor adoptate în ultimii doi ani şi jumătate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin reformarea sistemului de subvenţii, introducerea de scheme de ajutor de stat dedicate zootehniei şi direcţionarea fondurilor europene către investiţii în ferme, procesare şi bunăstarea animalelor”, arată ministerul.
Prin Planul Strategic 2023–2027 şi măsurile de sprijin adoptate, MADR a pus la dispoziţia sectorului zootehnic şi vegetal:
– peste 3 miliarde de euro pentru investiţii în ferme zootehnice, unităţi de procesare şi irigaţii;
– scheme de sprijin cuplat şi ajutoare naţionale tranzitorii adaptate fiecărui sector – ovine, bovine şi avicole;
– programe de bunăstare şi biosecuritate finanţate din fonduri europene şi de la bugetul de stat;
– instrumente de promovare a produselor româneşti pe pieţele din Orientul Mijlociu, Africa de Nord şi Asia.
”România îşi dovedeşte potenţialul agricol şi capacitatea de a deveni un furnizor de încredere pentru pieţele internaţionale. Fermierii români, sprijiniţi prin subvenţii şi programe de investiţii, au reuşit să atingă performanţe istorice şi să ducă produsele româneşti acolo unde le este locul – în topul Uniunii Europene”, a declarat ministrul Agriculturii şi dezvoltării rurale, Florin-Ionuţ Barbu.


