Kering pregăteşte ”House of Dreams”, o nouă divizie de investiţii pentru a reduce dependenţa de Gucci

Noul CEO al Kering, Luca de Meo, plănuieşte să lanseze o divizie de investiţii dedicată identificării şi susţinerii brandurilor emergente, potrivit unor documente interne consultate de Reuters.

Iniţiativa, numită ”House of Dreams”, urmăreşte diversificarea veniturilor grupului şi diminuarea dependenţei de Gucci, brand aflat în declin şi care continuă să reprezinte aproape jumătate din profitul operaţional al conglomeratului francez.

Divizia ar urma să aibă acces la capital pe termen lung pentru achiziţii de participaţii minoritare sau majoritare şi pentru parteneriate cu mărci în ascensiune, într-un moment în care consumatorii înstăriţi se îndepărtează de brandurile tradiţionale de lux. Kering a înregistrat deja marca ”House of Dreams” în Franţa, iar proiectul este descris în memouri interne ca fiind ”propunerea centrală” a strategiei lui de Meo.

În documente, CEO-ul indică domenii precum tehnologia experienţială, meşteşugurile indiene şi segmentul ”culture-led” al luxului chinezesc drept direcţii prioritare pentru noua unitate.

Iniţiativa aminteşte de modelul LVMH şi L’Oréal, care au construit imperii prin investiţii timpurii în mărci de nişă, dar şi de reorganizarea Renault condusă de de Meo în 2021, când acesta a creat divizia de inovaţie „Mobilize”.

Kering a transmis că prioritatea numărul unu rămâne consolidarea brandurilor existente, însă grupul se pregăteşte pentru ”toate viitoarele modele ale industriei de lux”.

Planurile sunt încă în fază preliminară, urmând să fie detaliate la prezentarea strategică din primăvara 2026.

Dependenţa de Gucci, redusă de la două treimi din profit în 2022 la circa jumătate în prezent, este menţionată în memoriu drept un risc major.

De Meo îşi propune să reducă riscurile asociate dependenţei de Gucci şi să echilibreze treptat ponderea modei în profitabilitatea generală a Kering.”

Pe fondul unei pieţe a luxului aflate în încetinire şi al unei baze de clienţi în scădere după ani de creşteri agresive de preţuri, interesul pentru branduri de nişă, de la cosmetice coreene la bijuterii chinezeşti, a explodat. Tot mai mulţi consumatori direcţionează cheltuielile spre experienţe premium precum wellness şi gastronomie, în detrimentul genţilor şi articolelor vestimentare.

Acţiunile Kering au crescut cu peste 70% de la anunţarea lui Luca de Meo ca CEO, atingând cel mai ridicat nivel de după vara lui 2024, pe fondul aşteptărilor legate de transformarea grupului.

 

Mai multe companii aeriene internaţionale şi-au anulat zborurile în Venezuela, după avertizarea emisă de SUA

Baschet masculin: Naţionala se reuneşte duminică, la Piteşti, pentru primele meciuri din preliminariile europene ale FIBA World Cup 2027