Daniel David: La clasele a doua, a patra şi a şasea aş vrea să văd o testare a unor competenţe diverse şi cel puţin două tipuri de itemi: itemi care merg direct pe conţinut şi itemi în logica PISA, adică cum foloseşti competenţele la viaţa de zi cu zi

Ministrul Educaţiei, Daniel David, anunţă că pentru anul şcolar viitor a solicitat ca evaluările care se fac pentru elevii din clasele a doua, a patra şi şasea să testeze ”competenţe diverse” şi să includă itemi care ţin şi de testele PISA. El subliniază că nu a solicitat acelaşi lucru şi pentru examenele finale de clasele a opta şi a douăsprezecea, deoarece structura acestora nu poate fi modificată de la un an la altul.

”La clasele a doua, a patra şi a şasea am spus că aş vrea să văd anul viitor următorul lucru: testarea competenţelor nu doar pe zona de matematică şi limbă şi comunicare, eventual ştiinţe, pentru că noi formăm mai multe competenţe. Aş vrea să văd o testare a unor competenţe diverse şi, iarăşi foarte important, am spus că aş vrea să văd cel puţin două tipuri de itemi: itemi care merg direct pe conţinut şi itemi în logica PISA, adică cum foloseşti competenţele la viaţa de zi cu zi. Deci, treptat, începem să schimbăm aceste lucruri. Anul viitor testarea la clasa a doua, a patra şi a şasea se face în această logică”, a afirmat Daniel David, miercuri seară, la Digi 24. 

 
El a precizat că nu a solicitat aceeaşi abordare şi pentru examenele finale de clasele a opta şi a douăsprezecea, deoarece structura examenelor naţionale nu poate fi modificată de la un an la altul.

 
”Nu pot să mă joc cu Evaluarea Naţională şi cu Bacalaureatul de pe un an pe altul”, a adăugat ministrul.

Cupa României: FCSB, învinsă cu 3-0 de UTA Arad în Grupa B

Ministrul Educaţiei, despre controversele privind programa la limba română, considerată anacronică: Nu este un scandal, este o perioadă de consultare. Nu sunt poziţii diferite faţă de Minister