Ce s-a întâmplat, de fapt, cu submersibilul Titan: Au apărut primele concluzii oficiale

<div class=""

Acel mic submersibil cu o lungime de 6,5 metri, construit de compania americană OceanGate Expeditions, a plonjat pe 18 iunie 2023 pentru a observa epava Titanicului şi ar fi trebuit să revină la suprafaţă după şapte ore, însă contactul cu el a fost pierdut la mai puţin de două ore după începerea scufundării, conform Agerpres.

O amplă operaţiune de căutare a fost lansată pentru a îi salva pe cei cinci pasageri din submersibil, care ar fi trebuit să dispună de rezerve de oxigen pentru aproximativ patru zile. Însă, la scurt timp după scufundare, submersibilul a fost distrus de o „implozie catastrofală”, ucigându-i pe toţi cei cinci oameni pe loc, inclusiv pe cercetătorul francez Pierre-Henri Nargeolet, în vârstă de 77 de ani şi supranumit „Domnul Titanic”.

Celelalte persoane care au murit la o distanţă de 640 de kilometri de coastele Canadei au fost directorul OceanGate Expeditions, Stockton Rush, în vârstă de 61 de ani, Shahzada Dawood, un om de afaceri pakistanezo-britanic în vârstă de 48 de ani, fiul său Suleman, în vârstă de 19 ani, şi un explorator britanic în vârstă de 68 de ani, Hamish Harding.

„Presupuse rămăşiţe umane” au fost descoperite câteva zile mai târziu printre resturile submersibilului Titan, la o adâncime de 4.000 de metri şi la o distanţă de 500 de metri de Titanic, potrivit Pazei de Coastă americane, care a investigat apoi acest accident extraordinar timp de 15 luni.

Scopul acestei anchete este de a „identifica orice dovadă a unor erori materiale (de construcţie sau de proiectare) care ar fi putut provoca accidentul, pentru a formula recomandări adecvate şi a preveni repetarea unor astfel de accidente”, au scris duminică reprezentanţii Pazei de Coastă din Statele Unite într-un comunicat.

Ei au organizat o conferinţă de presă în oraşul Charleston din Carolina de Sud, în ajunul deschiderii, luni, a celor două săptămâni de audieri publice pentru comisia lor de anchetă într-un tribunal din acest stat american.

Acestea sunt audieri tehnice, nu un proces penal sau civil.

Potrivit cotidianului The New York Times, ai cărui jurnalişti au participat la primele dezbateri, un inginer concediat de la OceanGate în 2019, Tony Nissen, a declarat că a fost presat la acea vreme de directorul companiei, Stockton Rush, să mintă şi să afirme că submersibilul era complet sigur, în pofida unor teste cu rezultate îngrijorătoare.

„Va fi OK”, i-ar fi răspuns Stockton Rush, atunci când s-a referit la soliditatea carenei submersibilului.

În urma accidentului, a izbucnit o controversă cu privire la posibile neglijenţe din partea OceanGate Expeditions, dezvăluite de inginerul Tony Nissen, în special în ceea ce priveşte hubloul submersibilului, care, din punct de vedere tehnic, nu putea rezista la adâncimi atât de mari.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Oamenii din Galați și Vaslui, în alertă – pericolul inundațiilor persistă în regiune / Avertismentul hidrologilor

Premierul Keir Starmer promite studierea obligatorie a Holocaustului în şcolile din Marea Btitanie: ‘Va rămâne în programă, orice ar fi’