„Mă aflu pe șantierul secțiunii Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, unde verific progresul lucrărilor pentru primul tunel rutier de pe acest drum de mare viteză. Sunt bucuros să văd că forajul a depășit două treimi din lucrările planificate pentru tuneluri”, a declarat Scrioșteanu, într-un mesaj publicat pe Facebook.
Tunelurile sunt parte esențială a secțiunii 4 a autostrăzii, iar lucrările se desfășoară conform planului. Astfel, până în prezent, au fost forați:
- 940 de metri în Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu – Pitești);
- 830 de metri în Tunelul Alina (sensul de mers Pitești – Sibiu).
Pe lângă forajul tunelurilor, antreprenorul a început deja lucrările pentru radierul Tunelului Alina, finalizând aproximativ 550 de metri din această etapă.
Secretarul de stat a precizat că progresul total al lucrărilor pe acest șantier a depășit 50%, ceea ce oferă speranțe că secțiunea 4 a autostrăzii ar putea fi deschisă circulației înainte de termenul contractual din 2027. Conform estimărilor actuale, este posibil ca la finalul anului 2025 să se poată circula neîntrerupt pe Autostrada Sibiu – Pitești, de la Pitești până la Tigveni, cu mult înainte de termenul oficial.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a fost semnat în noiembrie 2021, având o durată totală de 60 de luni, din care 16 luni au fost alocate proiectării, iar 44 de luni pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor. Valoarea contractului este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea provine din Programul Transport (PT).
Secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș, cu o lungime de 9,86 kilometri, este una dintre cele mai complexe porțiuni ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, din cauza necesității construcției tunelurilor și a altor structuri de infrastructură specifice terenului dificil din zona montană.