Un gigant din Grecia a finalizat o investiție majoră în România: Fabrica sa devine cel mai mare exportator

Centrul va fi folosit pentru nevoile fabricii de lactate Olympus, care este unul dintre cei mai puternici jucători din acest sector de activitate din România. De notat că Olympus s-a clasat anul trecut drept cel mai mare exportator dintre producătorii de alimente din România.

Investițiile realizate de Olympus la fabrica sa de la Brașov, România, se ridică la un total de 180 de milioane de euro. Centrul logistic de la Braşov va deservi atât piaţa locală, cât şi toate ţările în care sunt exportate produse lactate fabricate în Romania, precum Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Bulgaria sau Serbia.

Până la sfârșitul anului 2024, centrul logistic va fi complet funcţional și integrat cu fabrica de lapte a companiei, aflată în apropiere. De notat că grupul Hellenic Dairies din care face parte marca Olympus, activează în România de peste 25 de ani. Fabrica de lactate pe care o deține în Halchiu, judeţul Brașov a fost deschisă în 2011, iar producția sa este vândută atât pe plan local, cât și la export. Grupul menține o prezență consolidată în Balcani, deţinând unităţi de producţie în România și Bulgaria.

Activitatea în România a început în anul 1999 când familia Sarantis, care deține grupul Hellenic Dairies, a cumpărat fabrica locală Tyrom și a înființat prima sa fabrică din această țară. În 2011, grupul a înființat o altă fabrică în România prin intermediul subsidiarei Fabrica de Lapte Brașov.

Veniturile de la Fabrica de Lapte Braşov au crescut la 165 milioane de euro în 2023 de la 150,75 milioane de euro în 2022, iar profitul său net s-a dublat la nivel anual, ajungând la 14,27 milioane de euro.

Cifra de afaceri în 2023 a grupului a fost de aproape 600 de milioane de euro – Va inaugura şi o fabrică de halloumi în Cipru

Vânzările grupului în 2023 s-au ridicat la 598,5 milioane de euro, față de 493,8 milioane de euro în 2022. Hellenic Diaries reprezintă cea mai mare companie de produse lactate de pe piața elenă și una dintre cele mai mari companii greceşti din domeniul alimentar. În ceea ce privește EBITDA-ul grupului, acesta a ajuns la 90 de milioane de euro în 2023, în creștere semnificativă față de 65 de milioane de euro cât a fost suma corespunzătoare anului 2022.

În ceea ce privește împrumuturile, grupul a înregistrat o creștere, la 400 de milioane de euro față de 300 de milioane de euro în 2022. În acelaşi timp, profitul înainte de impozitare a crescut de la 33 de milioane de euro la 36 de milioane de euro.

La data de 10 octombrie va avea loc inaugurarea noii fabrici pentru producția de brânză halloumi în Cipru, cu o investiție totală de peste 35 de milioane de euro.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Cântecul de lebădă – Klaus Iohannis se va adresa Adunării Gererale a ONU la ultima sa ieșire internațională

Percheziţii DNA la persoane din Bucureşti şi din judeţele Ilfov, Constanţa şi Prahova, într-un dosar care vizează infracţiuni economice