Sorin Grindeanu: Noi avem şapte miliarde şi jumătate din PNRR dar proiectele sunt în valoare de 20 de miliarde / Nu se va pierde niciun leu la transporturi pentru că avem proiecte a căror valoare este de vreo trei ori mai mare decât suma din PNRR

Miistrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat joi că noi avem şapte miliarde şi jumătate din PNRR dar proiectele sunt de valoare de 20 de miliarde, şi nu se va pierde niciun leu la transporturi pentru că avem proiecte a căror valoare este de vreo trei ori mai mare decât suma din PNRR.

”Când s-a făcut PNRR-ul cei de atunci au băgat în acele şapte miliarde şi jumătate proiecte de vreo 13, deşi s-a cerut de la Comisia Europeană să reducă din ele şi să facă totuşi proiecte de 7,5 miliarde cât avem noi în PNRR, n-au vrut să ia această decizie şi au rămas proiecte de 13. Odată cu escaladarea acestor preţuri pe care am trăit-o cu toţii şi la nivel local, şi la nivel de minister aceste proiecte au ajuns undeva la valoare de vreo 20 de miliarde. Deci noi avem şapte miliarde şi jumătate din PNRR dar proiectele sunt în valoare de 20 de miliarde, pe toate tipurile de transport. În special vorbim de rutier şi feroviar”, a declarat ministrul Transporturilor, despre banii din PNRR. 

Ministrul a menţionat că ”nu se pune problema la Ministerul Transporturilor”. ”Azi cred că din PNRR s-au cheltuit vreo 3 miliarde per total, în toată ţara. Ministerul Transporturilor a cheltuit două şi jumătate, din trei. Restul toţi ceilalţi, 500 de milioane. Deci noi n-avem această problemă, nu se va pierde niciun leu la transporturi pentru că avem proiecte a căror valoare este de vreo trei ori mai mare decât suma care vine din PNRR. Asta nu înseamnă că acele proiecte care să zicem sunt în diferenţa aceea de 14 miliarde, 13 miliarde nu vor fi prinse pe programele operaţionale obişnuite şi finanţate acolo”, a completat ministrul. 

Grindeanu a subliniat că una din bornele de pe cererea de plată a fost ca la cinci companii, CNAIR, CNIR METROREX, CFR SA şi CFR Călători să se aplice acea ordonanţă 109.

”La trei dintre ele, Comisia n-a avut ce să comentez,  la CNAIR, la CFR şi CFR Călători. A avut de comentat la două dintre ele, la METROREX şi la CNIR. De ce? Nu că nu s-a respectat legea, ca să fiu foarte clar ci că în componenţa acelor consilii sunt şi membri de partid. Eu am mers la Bruxelles, am spus că eu sunt dispus să-mi dau demisia dacă găsesc vreun membru PSD, şi pe loc mi-o dădeam. Nu e niciun membru PSD şi nu despre ei era vorba. Cei care aveau această calitate, nu e ilegal să fii membru de partid şi să fii membru în Consiliul de Administraţie, doar că cei de la Comisie au spus că ar încălca anumite principi ale OECD. Eu i-am chemat pe cei trei şi le-am spus că mă aştept în cel mai scurt timp să-şi dea demisia. Au făcut acest lucru.  Este vorba de domnul Barbu, la Metrorex, este vorba de secretarul de stat Foghiş de la Transporturi şi de doamnă Ioniţă”, a explicat Grindeanu. 

 

Deputatul european Siegfried Mureşan: Cea mai mare familie politică europeană cere aderarea deplină a României şi Bulgariei la spaţiul Schengen

BVB: Cea mai recentă emisiune de titluri de stat Fidelis a stabilit noi recorduri la Bursă: aproape 3,5 miliarde de lei investiţii şi peste 26.000 de ordine de subscriere