Mohan (PSD Bihor): Guvernul Ciolacu s-ar putea numi ”Guvernul investiţiilor” în infrastructura de transport

Liderul PSD Bihor, Aurel Mohan, a declarat marţi că Guvernul Ciolacu s-ar putea numi „Guvernul investiţiilor”, mai cu seamă în infrastructura de transport, unde s-a făcut mai mult decât în ultimii 35 de ani.

„Niciodată în istoria României nu s-a investit mai mult în construcţii de autostrăzi şi drumuri expres decât s-au investit în ultimii trei ani, de când a intrat PSD la guvernare şi de când Ministerul Transporturilor este condus de un social-democrat, Sorin Grindeanu. În această perioadă s-au deschis zeci de şantiere de infrastructură în care se construieşte mai mult decât tot ce s-a făcut în acest sector în ultimii 35 de ani”, a declarat, în conferinţă de presă, Aurel Mohan, candidat pe prima poziţie la Senat în alegerile din 1 Decembrie.

Mohan a dat mai multe exemple din infrastructura naţională, precum lucrările la Autostrada Transilvania, Autostrada Moldovei, a Unirii, Drumul expres Piteşti-Craiova şi A1 Piteşti – Sibiu, prima autostradă ce va traversa Carpaţii şi va lega Portul Constanţa şi Capitala României de restul Europei.

„20% din autostrăzile din România s-au dat în circulaţie din momentul intrării PSD la guvernare, din decembrie 2021, un total de 225 de kilometri, din 1.115 km de drumuri de mare viteză de care dispunem în prezent. Dacă guvernele precedente ar fi avut acelaşi ritm sau măcar pe-aproape, azi am fi putut vorbi de peste 2.500 de km de drumuri de mare viteză. Autostrăzile aflate azi în lucru le depăşesc, ca lungime, pe toate celelalte aflate în circulaţie, peste 770 de km sunt în lucru şi în proiectare, iar alţi 492 de km sunt în licitaţie, deci în total peste 1.200”, a spus el.

Fondurile alocate în infrastructura de transport au dublat suma alocată în 2022, când erau 11 miliarde, azi fiind de peste 22 de miliarde de lei.

„Este o creştere fără precedent care arată hotărârea Partidului Social Democrat de a investi în infrastructura care dezvoltă România”, a subliniat Mohan.

Pentru mandatul următor, „când preşedinte al ţării va fi Marcel Ciolacu, iar PSD va fi parte din coaliţia de guvernare”, el a menţionat ca obiective: conectarea tuturor regiunilor ţării la reţeaua de autostrăzi, dublarea numărului de kilometri de drumuri de mare viteză, astfel încât până în 2029, România să depăşească 2.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, folosirea fondurilor europene din PNRR şi bugetul de stat, ţinta fiind de 27 miliarde de euro.

În aceeaşi conferinţă de presă, deputatul Ioan Mang, candidat pentru un nou mandat, de pe poziţia a doua a listei pentru Cameră, a trecut în revistă ce a făcut Guvernul PSD pentru judeţul Bihor în domeniul infrastructurii rutiere şi feroviare.

„Ca parlamentar al PSD, dar şi înainte, ca preşedinte al PSD Bihor şi vicepreşedinte al CJ Bihor, am luptat în permanenţă pentru a dezvolta infrastructura judeţului care, cel puţin la nivelul anului 2016, era la pământ”, a spus Ioan Mang.

Fără a vorbi despre drumurile judeţene, Ioan Mang s-a referit doar la drumurile naţionale ce s-au făcut în perioada de guvernare a PSD: DN76 Oradea – Beiuş-Vârfuri; DN79 Oradea-Arad; DN19E Biharia – Chiribiş, DN19B Marghita – Săcueni şi centura oraşului Săcueni, al cărei proiect a fost trecut, la un moment dat, în conservare, dar funcţională deja de patru ani.

La capitolul autostrăzi, a fost menţionat tronsonul de 5,3 km din autostrada Transilvania, între Biharia şi frontieră, altele fiind în lucru, anume cele două loturi licitate ale autostrăzii Transilvania şi Drumul Expres Oradea-Arad.

„Pe tronsonul Chiribiş – Suplacu de Barcău, contractul a fost semnat în noiembrie 2023, în 6 septembrie a fost predat proiectul tehnic şi s-a trecut la execuţie, pe o lungime de 26 de km. Pe tronsonul Biharia – Chiribiş, contractul este de asemenea semnat, lucrările urmând să demareze în primăvara lui 2025, pe o lungime de 28,5 km. Cele două porţiuni de autostradă sunt finanţate cu peste 1,6 miliarde de lei. Iar Drumul expres Oradea-Arad, sper să nu trebuiască să repetăm foarte des, este o realizare a CNAIR, a Guvernului PSD. Ministrul Transporturilor a urmărit personal licitaţiile, cum a fost împărţit pe trei tronsoane, ce se va face pe fiecare tronson, toate fiind date în licitaţie şi urmează să se treacă la realizarea lui în viitorii patru ani”, a precizat Mang.

Fostul vicepreşedinte al CJ Bihor a menţionat că acest drum expres este un proiect strategic european, ce se va continua cu drumul Timişoara – Moraviţa, pentru a face legătura cu Belgrad spre Grecia. Din Timişoara, se va construi traseul spre Lugoj şi Marea Neagră.

În ce priveşte transportul feroviar, Mang a amintit faptul că, după mulţi ani de aşteptare, s-au demarat lucrările de electrificare şi dublare a căii ferate între Cluj şi Oradea.

„De foarte mult timp se discuta despre acest proiect, însă doar ministrul PSD, împreună cu premierul Marcel Ciolacu, a reuşit să găsească soluţia de finanţare şi să demareze această lucrare. Aş vrea să mai amintesc faptul că Oradea este unul dintre cele 13 municipii interconectate prin cele 58 de trenuri electrice achiziţionate de Guvernul Ciolacu. Este o investiţie totală de 3,3 miliarde de lei din bani europeni. Iată un alt lucru care demonstrează clar că niciodată PSD nu a neglijat judeţul Bihor şi că foarte multe din tot ce se realizează în judeţ sunt realizări ale guvernului PSD”, a conchis Ioan Mang. AGERPRES/(A – autor: Eugenia Paşca, editor: Antonia Niţă, editor online: Ada Vîlceanu) 

Jucătoarele aleg să renegocieze acordul de repartizare a veniturilor cu liga

Preşedintele Klaus Iohannis – miercuri, în vizită în Muntenegru