Noua platformă MAI permite reclamațiile despre șoferii agresivi: Ce amenzi riscă și de ce va fi nevoie de folosirea telefonului mobil la volan

Șofer: „Taie fața, nu dau prioritate la pietoni, se bagă în față, nu așteaptă la coloană, la semafor. Flash-uri…Astea sunt ceva uzual”.

Abaterile de comportament agresiv în trafic pot fi acum raportate de către șoferi. Aceștia pot reclama conducătorii auto care efectuează slalom printre mașini, derapează controlat, turează motorul inutil sau îi intimidează pe alți participanți prin flash-uri, claxoane insistent sau apropierea excesivă de vehiculele din față.

Pentru ca reclamația să fie validată, abaterea trebuie să fie surprinsă de o cameră video.

Platforma hub.mai.gov.ro este activă începând de duminică, 27 octombrie.

Cum se depune o astfel de sesizare

„Pentru a putea depune o sesizare, trebuie să ne autentificăm în hub-ul de servicii al Ministerului Afacerilor interne. Putem face acest lucru folosind un e-mail și o parolă pentru contul pe care îl avem deja. Nu putem folosi, în schimb, în mod direct, aplicația ROeID, acea aplicație dezvoltată întocmai ca noi să nu avem nevoie de mai multe conturi de utilizator pentru fiecare platformă informatică a statului. Putem folosi, în schimb, ghișeul.ro, iar abia de aici putem utiliza aplicația ROeID.”, a declarat Andre Rotaru, jurnalist Euronews.

Din acel punct, reclamantul trebuie să completeze un formular, în care să treacă județul, localitatea, strada, data și ora la care a avut loc incidentul. Trebuie să introducă și numărul de înmatriculare al vehiculului pentru care face sesizarea.

Andre Rotaru, jurnalist Euronews: „La finalul sesizării trebuie să încărcăm și clipul video care surprinde abaterea din trafic.”

Șofer: „E utilă, dar e riscant să și filmezi, pentru că trebuie să fii atent la trafic, în primul rând.”

Șoferiță: „Vor exista oameni care vor face exces de zel, dar poate e mai bine.”

Aplicația impune anumite restricții pentru utilizatori: aceștia pot face o singură reclamație pentru un vehicul în decurs de 24 de ore. De asemenea, nu pot trimite mai mult de șapte sesizări referitoare la același loc într-o perioadă de 15 zile. Totuși, polițiștii asigură că vor analiza fiecare reclamație primită.

Reclamantul trebuie să completeze numele, prenumele, codul numeric personal și numărul de telefon. Site-ul avertizează clar că, în cazul introducerii de informații false, cel care face sesizarea riscă să fie acuzat penal.

 

 

 

 

Sursa: www.stiripesurse.ro

Elena Lasconi e gata să îl ierte pe Traian Băsescu pentru colaborarea cu fosta Securitate: Nu poţi să pui o ştampilă pe un om că e dracu’ pe Pământ

Un român și-a pierdut viața, după ce s-a izbit cu mașina într-o clădire emblematică din Italia